implantaten voor/boven

Author:
schol
Posted:
za, 11/25/2006 - 11:46
Hallo :smt006

Ik heb eindelijk de stap durven zetten om een afspraak te maken met een implantoloog. Het wordt 5 december.
Aangezien ik 3 voortanden mis en 2 kiezen (deze zitten nu op een plaatje) zou ik willen weten of iemand ook al implantaten in zijn mond voor/boven heeft laten zetten. Het lijkt me behoorlijk pijnlijk, en zou ik dan met 2 implantaten, voor mijn voortanden kunnen volstaan. Ik denk dat dit meer een vraag is voor de implantoloog op 5 december, maar toch?????? En de vraag is ook nog of het wel kan omdat ik natuurlijk al dertig jaar een plaatje draag, en dus of ik wel genoeg bot enz. heb om het te plaatsen. :smt003
Voor mijn ontbrekende kiezen zou ik dan 2 bruggen krijgen.
Het alternatief was een frame, maar dan zie je de blinkende ankers op mijn hoektanden, en dat vind ik behoorlijk storend. Temeer omdat ze echt in het zicht zitten.
Het andere alternatief is; 2 bruggen, voor mijn kiezen, en een plaatje voor mijn voortanden. Dit is voor het gezicht mooier.
Maar ja ik ga alsnog eerst even voor implantaten. Zit ook een behoorlijk prijskaartje aan.

Graag hoor ik een reactie, want wat ik op het forum heb gelezen valt het niet echt mee. Maar ik denk maar zo dat de mensen waarbij het meevalt niet reageren.

Groetjes Gerie
jvo

dag Schol,

Ik loop al ruim 30 jaar ( net als jij) met een plaatje .
Boven mis ik 4 voortanden en heb een aantal maanden geleden besloten om die stap te maken.
Verleden week heb ik 2 implantaten incl bot laten plaatsen en over een half jaar wordt daar een brug op gezet.
De ingreep zelf duurde 2 uur en was volkomen pijnloos. Valt allemaal reuze mee!
Ik vond de week na de ingreep lastiger ivm moeizaam kunnen eten.
Nu zit ik in de 2e week na de ingreep en ik ben het al zowat vergeten!
za, 11/25/2006 - 22:02 Permalink
schol

Hoi jvo,

Bedankt voor je snelle reactie.
Ik zie er echt heel erg tegenop en hoop dat alles ook naar wens zal gaan.

Krijg je wel gelijk noodtanden op de implantaten, want anders kan ik me niet vertonen en word ik een kluizenaar (hihi). :smt005

Hoe is het precies gegaan bij jou, en waar halen ze het bot vandaan?

Zoals je ziet heb ik nog wel enkele vragen, en ben nu al weer zenuwachtig terwijl ik dit schrijf.

Groetjes Gerie
za, 11/25/2006 - 22:41 Permalink
jvo

Ik neem aan dat je nog het 1e oriënterende gesprek moet voeren?
Dit is niets om je druk over te maken!
Er worden fotootjes van je gebit/kaak gemaakt. Daarna kijkt een implantoloog naar je gebit.
Uiteindelijk worden de mogelijkheden/prijzen besproken. Thats it!

Om terug te keren naar je vragen, ik heb direct na de ingreep een noodprothese meegekregen waar ik redelijk mee uit de voeten kan.
Het is niet geweldig maar het is voor 2 weken. Dan gaan de hechtingen eruit en kan ik mijn eigen plaatje weer gebruiken.
Je loopt dus niet zonder!
Het is wel zo dat je de prothese beter niet kan dragen (zeker de 1e dagen) ivm het herstel.
Ik had dan ook 1 week vrij genomen. Achteraf, zeer handig!

Tijdens de ingreep is er bot uit mijn bovenkaak "geschraapt" en vermengd met wat kunstbot.
Dit mengsel is gebruikt om mijn bottekort op te vullen.
Het klinkt misschien heftig maar stelt uiteindelijk weinig voor.

De implantaten en het (nieuwe) bot moeten nu vastgroeien aan mijn kaak.

Prettige bijkomstigheid: alles in 1 ingreep!

Hou rekening met een pittige prijs. Een paar duizend euro is niets...
Daarvoor krijg je, als het goed is, je "eigen" tanden terug.
Ik vond/vind het die prijs waard.


Ga zeker naar dat gesprek en stel je vragen.
Je bent daarna niemand iets verplicht en een stuk wijzer.
zo, 11/26/2006 - 01:31 Permalink
robinson

Een noodprothese/plaatje is geen goed idee.
Je krijgt altijd een belasting op de plaats waar bot bijgeplaatst is of waar implantaten geplaatst zijn.
Beste is om een zog. Essex-retainer te plaatsen,dit is een kunststof plaatje dat over de tanden geplaatst wordt en waaraan kunststof tanden(in de kleur van andere tanden)vastzitten.( is qua constructie te vergelijken met een gebitsbeschermer).
Deze kan al meteen geplaatst worden omdat het ahw. "zweeft" boven het werkgebied.
Voordeel verder is dat je maar 1 keer kosten hebt omdat het erg makkelijk aan te passen is.
Bij botopbouw moet eerst een tijdje afgewacht worden alvorens de implantaten te kunnen plaatsen.
Onze vaste implantoloog laat altijd een scan maken( bij meer tands vervangingen), op basis van deze gegevens kunnen we dan een esthetische set-up laten maken, rekening houdend met de plaats van de implantaten.Ook kan er nu een dwingende boormal gemaakt worden, deze wordt gebruikt voor de juiste positionering van de implantaten.
Dit wordt met de patient besproken,gaat deze accoord met het behandelvoorstel dan wordt de esthetische pas vertaald naar de Essex-retainer.
Verder is het afhankelijk van de hoeveelheid botresorptie of er kunstbot of autoloog bot( van u zelf uit kin of heup)gebruikt wordt,maar dit is aan de behandelend implantoloog.
zo, 11/26/2006 - 13:06 Permalink
jvo

Met noodprothese bedoel ik dus een Essex-retainer. Deze heb ik meegekregen.
Er was bij mij een klein tekort aan bot en dit is tijdens de ingreep gefixt.
Volgens mijn implantoloog is dit heel normaal EN kostenbesparend.


*Onze vaste implantoloog laat altijd een scan maken( bij meer tands vervangingen), op basis van deze gegevens kunnen we dan een esthetische set-up laten maken, rekening houdend met de plaats van de implantaten.Ook kan er nu een dwingende boormal gemaakt worden, deze wordt gebruikt voor de juiste positionering van de implantaten.
Dit wordt met de patient besproken,gaat deze accoord met het behandelvoorstel dan wordt de esthetische pas vertaald naar de Essex-retainer.*

Dit proces heb ik exact doorlopen.
zo, 11/26/2006 - 13:45 Permalink
robinson

Met noodprothese bedoel ik dus een Essex-retainer. Deze heb ik meegekregen.
Er was bij mij een klein tekort aan bot en dit is tijdens de ingreep gefixt.
Volgens mijn implantoloog is dit heel normaal EN kostenbesparend.


Helaas niet,gelukkig voor u heeft u een implantoloog die weet hoe het hoort.
Er zijn legio tandartsen die dit niet weten,de patient doorverwijzen voor een implantaat behandeling en dan de patient met een noodplaatje verzorgen.( betreffende de Essex-retainer)
zo, 11/26/2006 - 14:02 Permalink
jvo

Hoe kijkt u tegen het gegeven dat er bij mij direkt bot is bijgezet?
Ik twijfel niet aan mijn behandelend implantoloog hoor, integendeel!
zo, 11/26/2006 - 14:10 Permalink
jvo

Dank voor uw reactie!

Ik was al overtuigd van de werkwijze maar een "goedkeuring" van een
insider doet het goed!


Nu weer ontopic ,

schol, heb je iets aan mijn antwoorden?
zo, 11/26/2006 - 15:33 Permalink
schol

Ik heb inderdaad wat aan de antwoorden, en ben nu al weer een stuk wijzer geworden.

Zoals ik begrepen heb zou ik dus een essex-retrainer moeten krijgen en kan ik na 2 weken mijn oude plaatje weer in.
En is het beter om een 2fasig implantaat te plaatsen.

Ik hoop alleen dat ik ook voldoende bot heb zodat het bot niet uit mijn heup of kin gehaald hoeft te worden.

Nu eerst maar even afwachten hoe het orienterend gesprek verloopt op
5 dec. :smt003
zo, 11/26/2006 - 16:24 Permalink
robinson

Plaatje liever niet meer gebruiken, liever de Essex gebruiken totdat alles in orde is.
En met een esthetische set-up vooraf ook nog vaak fraaier resultaat.
zo, 11/26/2006 - 16:31 Permalink
jvo

Plaatje kun je na 2 weken ( na verwijdering hechtingen) wel gebruiken omdat deze wordt aangepast.
Er komt een zgn zacht "bedje" (gel?) in waardoor de evt druk op de implataten wordt vermindert.

Het is idd beter om je plaatje niet te dragen maar na aanpassing EN voorzichtig "gebruik" kun je hiermee door, aldus mijn implantoloog.
zo, 11/26/2006 - 17:29 Permalink
jvo

*Ik hoop alleen dat ik ook voldoende bot heb zodat het bot niet uit mijn heup of kin gehaald hoeft te worden. *


Bot uit je heup gaat middels een aparte operatie.
Bij mij werd er tijdens de ingreep wat bot uit mijn kaak gehaald . Tegelijk werden de implataten geplaatst, dus alles in 1 ingreep.

Het ligt allemaal aan de hoeveelheid bot wat je mist.
Dit gaat allemaal duidelijk worden tijdens je gesprek/onderzoek met de implantoloog.


Alvast succes!

groet,
jvo
zo, 11/26/2006 - 17:45 Permalink
robinson

Natuurlijk bot versus dierlijk bot(runder).

Wat betreft het wel of niet dragen van de eigenlijke voorziening na 2 weken.
Onze ervaring is dat de meeste patiënten de voorkeur blijven geven aan de Essex-retainer.
Ook al doordat ik hier de mogelijkheid heb van "soft tissue management".( bij meertandsvervangingen)
Dat "zachte" laagje(Softliner,Viscogel) wordt na verloop hard en is een bron voor bacteriën.
Denk dat de behandelend tandarts dit beter kan beoordelen en dus het laatste woord heeft.
zo, 11/26/2006 - 18:43 Permalink
schol

Ja ik begrijp wat je bedoelt met gel.

Door het langdurig dragen (ruim 30 jaar) van mijn plaatje was mijn gehemelte dikker geworden en gezwollen (ik weet niet of dit het goede woord is).Hierdoor is vorig jaar de zwelling over mijn gehele gehemelte weggebrand en kreeg ik ook gel tussen het plaatje en het gehemelte. Ik moest in ieder geval heel vaak spoelen, wat behoorlijk pijnlijk was.

Nu heb ik nog steeds hetzelfde plaatje, maar dan opgevuld, omdat er een ruimte ontstond, met hetzelfde spul als het plaatjes is gemaakt. Ik vind dit ook niet ideaal omdat het plaatje nu niet meer helemaal goed past en er etensresten tussen en onder gaan zitten. Maar de tandarts wil het nog even zo laten omdat er nu toch van alles aan het bovengebit moet gebeuren.
zo, 11/26/2006 - 19:18 Permalink
schol

Na het doorlezen van de antwoorden zou ik toch nog even willen weten of een essex-tainer doorzichtig is, en of het lijkt op een splint (tegen het knarsen). Is hier ook een foto van?
Mocht dit zo zijn dan is dit geen fraai gezicht omdat ik 3 boven-voortanden mis en tenslotte ook nog aan beide kanten een kies mis.
Voor 2 weken is dit niet erg, neem ik wel vrij,maar toch geen half jaar.
zo, 11/26/2006 - 21:05 Permalink
robinson

Integendeel,het is een mooie, praktische oplossing.
Kunststof is niet zichtbaar in het front.
U zou dan een Essex-retainer krijgen met 5 elementen.
zo, 11/26/2006 - 21:16 Permalink
schol

Kun je de essex-retainer inhouden als je gaat eten. En kun je hiermee goed kauwen.
Bij de 2 ontbrekende kiezen aan iedere kant krijg ik een brug, dus zonder implantaten.

Op internet kan ik nog geen plaatje vinden over een essex-retainer. Weet iemand een site?
wo, 11/29/2006 - 19:59 Permalink
jvo

Dag schol,

Met de essex retainer kun je niet goed eten, althans mijn retainer.
Ik draag hem wel omdat het een prima vervanging van mijn plaatje is. Het geeft bescherming (operatiewond, de implantaten blijven drukvrij) en zit voor de rest uitstekend. Het plastic wat om je kiezen zit, valt totaal niet op.
Een voordeel is dat er geen gehemelteplaat aan zit wat ik erg prettig vind.

1 minpunt....het eten ermee. Het wordt ook aangeraden om er niet mee te eten ivm het herstel. Nou...dit doe je na de 1e poging ook niet meer want dat gaat nogal moeizaam.
Op het werk moest ik daarom mijn eet gewoonte aanpassen.
Gellukig went alles..

vrgr,
jvo
ma, 12/04/2006 - 16:21 Permalink
schol

Ben vandaag geweest bij de implantoloog. Ik heb bot genoeg, dus dat is geen probleem. Ik zou 2 implantaten krijgen. Ik kan mijn eigen plaatje weer gebruiken, wordt alleen een beetje aangepast. Dus geen essex retainer.
Moet nu alleen nog een afspraak maken voor de ingreep. :lol:
di, 12/05/2006 - 11:00 Permalink
schol

Ja inderdaad ik ga toch doorzetten. :smt003
Morgen heb ik een afspraak met mijn tandarts voor de andere behandelingen, die nog gedaan moeten worden. 2x een driedelige brug, voor mijn kiezen. Dat zal waarschijnlijk wel volgend jaar worden.
Dus even met hem overleggen hoe we deze afspraken gaan maken, voor of na het zetten van de implantaten.
Het probleem is als er links een brug komt de brug rechts ook gelijk moet worden geplaatst, omdat mijn kaken niet symetrisch zijn.
Naar aanleiding van deze afspraak kan ik de afspraak maken voor de implantoloog.
di, 12/05/2006 - 21:26 Permalink
jvo

Succes!
Maak je over de ingreep geen zorgen want dat valt allemaal erg mee.

Ik ben nu 3 weken na de ingreep en het gaat eigenlijk uitstekend.
Alleen de 1e week was wat lastig maar hier was ik op ingesteld (weekje vrij).

Dit kan ik je aanraden, neem de week na de ingreep vrij! (indien mogelijk natuurlijk)

vrgr,
jvo
wo, 12/06/2006 - 13:47 Permalink
schol

Ik ben inmiddels bij de implantoloog geweest. Er is een behandelplan opgesteld, en ik heb een lijstje met medicijnen meegekregen.

Het gaat 21 juni gebeuren :x

Een uur voor die tijd moet ik 6 penicelinetabletten innemen, en
1 ibruprofen.

Ik krijg 2 implantaten voor/boven.

Eerst nog even in juni vakantie houden :smt004 en na die tijd gaat het dus gebeuren.
vr, 03/23/2007 - 20:10 Permalink
2wortelpuntbeh…

Heel moedig van je schol

Je schrijft in het bovenste stukje, dat mensen waar het bij mee viel hier niet schrijven, maar ik heb hier juist heel veel positieve dingen gelezen.

Ik krijg as woensdag weer een implantaat, mijn tweede poging
za, 04/21/2007 - 18:15 Permalink
schol

Vrijdag gaat het dan gebeuren, de implantaten worden gezet. Ik had in eerste instantie een afspraak voor donderdag, maar de implantoloog had het liever vrijdag, omdat er tijdens de behandeling een aantal cursisten implantologie meekijken. Volgens de assistente gebeurd dit via een camera.
Ik hoop maar dat het niet te lang zal duren.
Ik ben wel benieuwd of ik een noodbrug krijg of dat ik mijn plaatje weer moet gaan dragen.

Ben wel zenuwachtig, maar dat zal iedereeen wel zijn geweest. Je gaat er tenslotte niet voor je plezier heen en het resultaat is altijd ook wel spannend. Ik heb mijn zakjes coolinggel al in de diepvries liggen.

Groetjes :smt001
wo, 06/20/2007 - 20:24 Permalink
2wortelpuntbeh…

Heel veel sterkte Schol
De tweede poging is mij 100% meegevallen
Achteraf viel het allemaal mee, niet echt pijn gehad

Hoop dat het net zo voor je zal meevallen!!
Heel veel sterkte!
wo, 06/20/2007 - 20:51 Permalink
jvo

Succes Schol!

Probeer je niet druk te maken, je voelt er namelijk niets van.
Ik was ook zenuwachtig en achteraf viel het allemaal mee.

Afgelopen donderdag zijn bij mij de implantaten naar "boven" gehaald.
Hier zijn knopjes opgezet zodat er geen tandvlees overheen groeit.
Half Juli mag ik terugkomen om vorm te happen, ook wordt dan de kleur bepaald.
Begin augustus wordt dan uiteindelijk de brug geplaatst.


Sterkte Schol

vrgr,
jvo
do, 06/21/2007 - 12:23 Permalink
eva414

[quote="jvo"]dag Schol,

Ik loop al ruim 30 jaar ( net als jij) met een plaatje .
quote]

Wat is dat juist, zo'n plaatje?
do, 06/21/2007 - 12:32 Permalink
schol

Het is mij erg meegevallen. Duurde ruim een uur.
Via aan speakertje en een cameraatje gaf de implantoloog uitleg aan de cursisten.

Er zitten wel heel veel hechtingen.

Op dit moment voel ik er weinig van (heb het plaatje zolang uitgelaten).
Ik hoop dat het zo blijft.

Mijn man en ik zijn nu ook gelijk gestopt met roken. Hopenlijk houden we dit ook vol.

Groetjes, :smt005
vr, 06/22/2007 - 22:56 Permalink
schol

Ben al weer een paar dagen verder en heb eigenlijk geen last, alleen de draadjes bungelen in mijn mond.

Het probleem is dat ik het plaatje nog niet in kan. Ik denk dat het verhemelte ook nog gezwollen is. Dus me in het openbaar vertonen kan nog niet.

Ik hoop dat het wel gaat passen, anders heb ik een probleem en moet er op korte termijn iets gebeuren.

groetjes :smt003
ma, 06/25/2007 - 18:57 Permalink
schol

Ben al weer een paar dagen verder en heb eigenlijk geen last, alleen de draadjes bungelen in mijn mond.

Het probleem is dat ik het plaatje nog niet in kan. Ik denk dat het verhemelte ook nog gezwollen is. Dus me in het openbaar vertonen kan nog niet.

Ik hoop dat het wel gaat passen, anders heb ik een probleem en moet er op korte termijn iets gebeuren.

jvo
Jij bent al weer een aantal stappen verder. Eer, alles is zoals het moet zijn, ben je al best vele maanden verder. Maar ja ik heb er ook lang over gedaan om de stap te zetten.

groetjes :smt003
ma, 06/25/2007 - 19:03 Permalink
darla

Hallo Schol,

Fijn voor je dat het ook voor jou zo goed is verlopen.
Maar was er niet tegen je verteld dat he het plaatje juist de eerste periode gewoon in moest houden om te voorkomen dat het op ging zetten.
Dit is mij namelijk wel verteld en ook dat ik snel mijn plaatje schoon moest maken zodat er ging weinig tijd onstaat voor het opzwellen.

groet Darla
di, 06/26/2007 - 22:38 Permalink
schol

Misschien is het bij mij anders, omdat ik al een bestaand plaatje had met 3 voortanden en een kies erop.

Ik heb juist te horen gekregen dat de wond niet belast mocht worden.
Ik had nadien een gesprek met de assistente om een en ander door te nemen, en zei gaf mij de raad om het plaatje alleen in te doen als ik bezoek krijg en daarna weer uit te doen.
Dit staat nl. ook vermeld in het schrijven wat ik had gekregen.

Nu begin ik toch echt te twijfelen of ik het niet beter had kunnen inlaten. Heeft iemand anders een goede raad voor mij.


Groetjes, :smt003
di, 06/26/2007 - 23:02 Permalink
schol

Toch maar even gebeld, voor de zekerheid.
Ik heb een afspraak voor morgen met de implantoloog. Volgens hem moest het plaatje erin kunnen.

Nou ik zie morgen wel hoe het afloopt, maar ik krijg het er met geen mogelijkheid in.
:smt005
wo, 06/27/2007 - 20:03 Permalink
Lita

Hallo

Ook ik moet 2 implantaten laten zetten daar de wortels van mijn kleine snijtanden waarschijnlijk kapot zijn met als gevolg dat ik al ruim 2 jaar met een zeurende , irriterende pijn in mijn bovenkaak loop. de implantaten worden direct na verwijderen van tanden geplaatst en als nood oplossing worden mijn eigen tanden er als etsbrug weer tussen geplakt. Wie weet hoe je gezicht eruit ziet na de ingreep en of er veel zwelling is ? ik moet eigenlijk de dag erna al werken .Ach dat het niet lekker zal voelen dat snap ik en daar kan ik wel mee leven na al 2 jaar pijn maar aangezien ik bij een toeristisch bedrijf werk en het dan precies hoogseizoen is ga ik nu twijfelen of ik het niet beter een paar weken uit kan stellen tot de ergste drukte voorbij is en ik een paar dagen thuis kan blijven .Wie weet meer??

Gr.Lia
di, 07/10/2007 - 20:44 Permalink
jvo

Dag lita,

Na het plaatsen van 2 implantaten was mijn gezicht behoorlijk dik.
Dit had vooral te maken met het plaatsen van extra kaakbot (heb ik mij laten vertellen).
Van deze zwelling heb ik zeker 3 a 4 dagen last gehad. Mij is destijds ook verteld dat ik de volgende dag gewoon aan het werk kon.
Nou...ik was blij dat ik een week vrij had genomen.

Maak je niet direkt ongerust want jouw situatie is anders (voldoende kaakbot?)

gr,
jvo
wo, 07/11/2007 - 10:55 Permalink
schol

Hoi Lita,

Bij mij werden de implantaten geplaatst, op de plaats waar ik een plaatprothese had.

Na het plaatsen heb ik gedurende bijna de gehele dag om het kwartier een diepvriesgelzakje tegen mijn bovenlip en onder mijn neus gehouden.
Ik kreeg ook een gelzakje mee naar huis, om het er gelijk tegenaan te houden.
En 's nachts kun je een extra kussen gebruiken.

De volgende dag had ik bijna geen zwelling, en ook geen pijn.
Ik had geen botopbouw gehad.

Groetjes, :smt038
wo, 07/11/2007 - 19:18 Permalink
Lita

Hallo

Ja niks over kaakbot verder gehoord dus dat zal wel in orde zijn.
Bedankt voor jullie reacties.Ik neem voor de zekerheid de dag erna maar vrij ... als ik eraan denk krijg ik al de kriebels en zou liefst afbellen maar ja moet!!Moesten jullie ook een uur van te voren de gehele antibioticakuur in 1 keer innemen??

Groetjes Lita en ik hou jullie op de hoogte
vr, 07/13/2007 - 12:10 Permalink
jvo

Ik moest 1 dag voor de ingreep beginnen met de medicamenten.
Deze proceduren is vaak voor iedereen anders. Heeft denk ik te maken met het soort medicamenten wat men in moet nemen.

Voor de ingreep zenuwachtig zijn is normaal hoor, achteraf denk je...dat viel mee!

Alvast succes!

Groet,
jvo
vr, 07/13/2007 - 14:21 Permalink
schol

Hoi,
Ja ik moest ook 1 uur voor de behandeling 6 x amoxicilline nemen en 1 ibrupofen.
Ik was ook erg zenuwachtig, maar het is me 100% meegevallen. Ik zou het zo weer een keer doen. De behandeling duurde ruim een uurtje. Ik heb ook een aantal maanden geleden een brug laten plaatsen en toen was de tandarts bijna 3 uur bezig.
Als ik alles van tevoren had geweten had ik me niet zo zenuwachtig gemaakt.
Dus maak je maar niet druk. Je staat zo weer buiten. Je moet alleen wel de gelzakjes gebruiken om de zwelling tegen te gaan.
Na de behandeling moest ik nog een ibrupofen nemen. Daarna heb ik geen pijnstillers meer hoeven te gebruiken.
Sterkte en groetjes :smt023
vr, 07/13/2007 - 20:13 Permalink
Lita

Hallo allemaal

Nou het is gebeurd en het viel eigenlijk mee , in een uurtje was ik weer buiten .
Van het verwijderen van de 2 tanden en het plaatsen van implantaten voel je echt niets!
Alleen de noodvoorziening d.m.v 2 etsbrugjes zit niet echt vast en bij iedere beweging voel ik dat ze los zitten .
Heb 2 dagen pijnstillers gebruikt en gisteren kon ik het af met 1 !
Nu maar hopen dat verder goed gaat , ik hou jullie op de hoogte

Gr Lita
vr, 08/10/2007 - 10:21 Permalink
schol

Hoi Lita,

Fijn dat het zo goed is gegaan. :smt038
Ik zag er ook tegenop, maar uiteindelijk valt het mee.
Ik hoop dat je tanden blijven zitten totdat de behandeling verder gaat. :smt106
Ik moet in september terug komen voor controle.

Groetjes, schol :smt006
zo, 08/12/2007 - 22:52 Permalink
Lita

Hallo allemaal

Nou ze bleven dus niet zitten , 1 viel er gisteren al uit en aangezien het zondag was heb ik er maar een klein beetje lijm tussen laten lopen aan de zij :-? kant zodat ie nu aan mijn eigen tand hangt.Heb net TA gebeld en moet langs komen maar kan zelf pas donderdag , hopen dat ie blijft zitten!!
Wel is het zo dat nu ie vast zit de gevoeligheid ook minder is want eerst voelde ik bij iedere beweging de randjes langs mijn tandvlees schuren en dat is nu minder.Dus we wachten maar af....anders toch maar zolang plaatje of frame laten maken??

Gr.Lita
ma, 08/13/2007 - 10:38 Permalink
Lita

Nu 3 weken verder en nog steeds klachten
Ben na week terug geweest voor controle en dat zag er allemaal goed uit maar had nog wel steeds pijn , volgens implantoloog was dit te wijten aan de ontstekingen die er zaten en dit heeft gewoon tijd nodig om te genezen , maar helaas kan nog steeds niet zonder zware pijnstillers en word er aardig depri van!!
1 noodtand is er al meerdere malen uitgevallen zodat ik eens kon kijken hoe het er uitzag; het is net of de tanden in het gat "gegoten" zitten en daar onder zie ik dan het implantaat zitten
Op zich zag het er wel goed uit maar die rotpijn....
Wat wel gek is dat ik dacht dat er een hechting zou zitten maar dat is dus niet zo
Morgen ga ik toch maar weer terug want had vanmorgen een kloppend gevoel boven mijn voortand ernaast dus misschien komen de klachten daar dan wel vandaan
Ook heb ik altijd zo'n zwaar gevoel in mijn bovenkaak
Wanneer nu blijkt dat mijn 2 grote snijtanden ook niet goed zijn is het dan mogelijk om i.p.v. 2 kronen een brug te krijgen op deze implantaten ??
Wie weet dat ??

Nou groetjes van Lita
ma, 08/27/2007 - 11:52 Permalink