Sterke tandverkleuring van de een op andere dag

Author:
Paul171
Posted:
vr, 02/03/2006 - 09:27
Vanmorgen keek ik in de spiegel na tandenpoetsen. Toen zag ik opeens op mijn voortand een flinke verkleuring van witte vlekken. Hoe kan dit opeens? Gisteren had ik nog niks. En nog belangrijk, hoe gaat dit weer weg?? Ik vind het erg lelijk. Het valt ook op, kreeg al vragen van collega's hoe ik dat opeens had..
Ik heb dit nog nooit eerder gehad! Ja als kind kan ik me herinneren dat ik dit op mijn melktanden had. Maar ook toen was dat volgens mijn moeder af en toe. Heeft dit iets te maken met calcium? Ik hoorde zoiets dat het kalkvlekjes kunnen zijn van een collega? Ik drink geen melk. Maar heb dat eigenlijk al jaren niet meer gedaan. Dus er is niet iets veranderd in mijn eetpatroon.
Ik ben 26 jaar, rook niet, drink bijna geen koffie (wel thee). Snoepen doe ik normaal, ook niet overdreven veel en daarin is mijn eetpatroon ook ongewijzigd.
Ik hoop echt dat iemand me kan vertellen hoe ik hiervan af kan komen. Andere tandpasta? Pilletje?
Paul171

Ik ben hier 's ochtends na het slapen achter gekomen. Nu inmiddels een paar dagen later zit het er nog steeds en het valt mensen in mijn omgeving helaas wel op.

Groet, Paul
ma, 02/06/2006 - 08:10 Permalink
de digitale tandarts

Witte vlekken op een tand ontstaan niet plotseling, deze zijn al aanwezig bij de doorbraak of ontstaan later (langzaam) in het eerste stadium van tandbederf. Mogelijk dat je de tanden beter bent gaan poetsen en/of bekijken waardoor het nu opvalt.
Met vriendelijke groet.
ma, 02/06/2006 - 09:21 Permalink
fransaki

Mogelijk dat je de tanden beter bent gaan poetsen en/of bekijken waardoor het nu opvalt.
Met vriendelijke groet.

:smt001 :smt001 dat poetsen ook.......... :smt001 :smt001
ma, 02/06/2006 - 20:16 Permalink