Vieze smaak / geur

Author:
richsercom
Posted:
do, 05/26/2005 - 18:35
Hoi, ik heb sinds een paar weken een vieze smaak in mijn mond. Laatste dagen merk ik dat het in mijn linkerhelft van mijn gebit ergens wat loos is. Omdat de vieze smaak iets sterker is geworden. De geur is niet zo erg sterk, maar stinkt wel. Sinds een paar maanden heb ik een nieuwe kroon, kan het daar aan liggen of ligt het aan een vulling die lek is of is het een gaatje? Wie kan dat mij globaal vertellen?

Morgen zal ik de tandarts bellen of ik kan komen.

groeten Richard.
Lieneke

Vieze smaak/geur duiden vaak op ontsteking. Bloedt uw tandvlees? Reinigt u dagelijks tussen uw tanden? Zo ja, lees dan het gedeelte parodontitis in het informatieblokje.

Het kan inderdaad zijn dat de kroon niet in orde is (verkeerde vorm of iets dergelijks) of het is u niet goed gelukt op deze plek goed te poetsen. Natuurlijk kunnen wij vanaf deze plek niet zeggen wat er precies aan de hand is. Daarvoor moet u toch echt naar de tandarts.
vr, 05/27/2005 - 11:40 Permalink
richsercom

Ok, de tandartspraktijk is vandaag gesloten. Ik zal maandag weer proberen te bellen. Maar als het probleem ligt bij het tandvlees dan zal ik zeker een bezoek regelen bij de mondhygieniste.
Als de kroon eraf moet, kan ie er dan ook zo weer opgezet worden of zal dat moeilijk gaan?

Groeten Richard.
vr, 05/27/2005 - 14:16 Permalink
Lieneke

Hoe dat precies in zijn werk gaat als de kroon niet goed blijkt te zijn, dat weet ik ook niet. Dat kan een tandarts beter vertellen.

Als je naar de mondhygienist wilt, moet je om doorverwijzing vragen bij jouw tandarts; mondhygienisten mogen (nog) niet zonder doorverwijzing werken.
vr, 05/27/2005 - 17:22 Permalink
richsercom

IK had al 3 afspraken gehad afgelopen 1,5 jaar bij de mondhygieniste. Dus de verwijskaart heb ik al een keer afgeven bij de mondhygieniste.
IK hoop dat het niet aan de kroon ligt.

Groeten Richard.
vr, 05/27/2005 - 20:43 Permalink