UPDATE BEZOEKEN MONDHYGIENISTE

Author:
Diana35
Posted:
za, 09/18/2004 - 13:13
Hoi, ik zou nog even komen vermelden hoe het bij de mondhyg. afgelopen is. Ben afgelopen week 3x geweest voor behandelingen (ma-di-do) en a.s dinsdag mag ik nog een keer voor linker ondergebit en de week erop voor een laatste controle. Het is me dus behoorlijk tegengevallen, want ondanks de verdoving zijn de behandelingen behoorlijk pijnlijk :smt022 Maadag zat ik onderweg naar huis met tranen die over m'n wangen liepen van de pijn :( Dinsdag ondergebit was ietsje minder pijnlijk, maar ik had toch nog steeds ibuprofen nodig voor de pijn. Donderdag bovengebit was weer erg pijnlijk. Volgens mondhyg. komt dat doordat bovengebit slechter is dan beneden en ook moeilijker te verdoven door de ontstekingen die in tandvlees zitten. Ze kunnen me alles wijs maken, maar prettig vond en vind ik het dus niet :smt019
Zo als het er nu naar uitziet is het grootste gedeelte van m'n gebit te redden. M'n 2 verstandskiezen (onder) moeten er uit, boven waren ze al weg. En linksboven hebben 2 goeie kiezen het niet gered. Ook als ze behandeld zouden worden zou het al te laat zijn. Ze zitten te los en zullen er te zijner tijd toch uitvallen. Vandaar dat ik deze meteen maar laat trekken, want anders blijf ik last houden van ontstekingen bij die 2 kiezen :smt012 En waarschijnlijk gebeurt dat a.s. dinsdag, want dan moet ik na de afspraak bij mondhyg. bij de tandarts langs :oops: Wordt dus een heavy dagje voor me ben ik bang :smt019 Maar goed, als dat voorbij is heb ik het ergste gehad en is het duimen dat de behandeling ook effect heeft gehad en ik niet meer tanden/kiezen hoef te verliezen. Daar heb ik het tenslotte voor gedaan. Eind van het jaar gaat ze dan opnieuw meten en dan weet ik of ik m'n gebit mag behouden. Belangrijkste is dat ik ze goed verzorg (poetsen en ragertje gebruiken) en niet meer :smt025 maar dat was ik toch al niet van plan :wink:
Voor een partiële prothese zal ik naar een tandtechnicus ofzo moeten, maar dat hoor ik wel van m'n tandarts. Hij raadde me wel aan om met ijzeren frame te nemen en geen kunststof. Ik ben al beetje aan het zoeken geweest op internet en heb al beetje idee hoe zoiets eruit ziet. Maar goed, dat hoor ik dinsdag dus. Eerst nog die laatste behandeling overleven en het trekken :oops:
Lieneke

Hoei, wat rottig dat het zo'n zeer doet zeg!
Ik hoop voor je dat alles goed heelt en de recall-afspraken (de nazorg) een stuk minder vervelend zullen zijn!

Groetjes
za, 09/18/2004 - 14:08 Permalink
Diana35

Inmiddels vorige week de 3 kiezen laten trekken, 2 goeie en 1 verstandskies en de laatste (pijnlijke) behandeling bij mondhyg. gehad. Was er woensdag dus echt ziek van en heel de dag op bed gelegen met zeer bekkie :cry: Vreemd gevoel ook, 2 goeie kiezen linksboven ineens weg :oops: Gisteren verstandskies rechtsonder getrokken en laatste controle bij mondhyg. Ben nu voorlopig klaar in elk geval :smt038 Nu over 1 of 2 maandjes richting tandtechnicus voor partiele prothese (ijzer frame ofzo??). Heeft iemand daar ervaring mee hoe dat is en of dat je dan gewoon weer goed kan eten enzo? En of je het heel erg voelt zitten of dat het een kwestie van wennen is, net zoals met bv. lenzen?
Volgend jaar januari moet ik weer terug voor een meting en schoonmaakbeurt..... hoop maar dat het effect heeft gehad :oops:
wo, 09/29/2004 - 16:15 Permalink
Diana35

Ik heb trouwens ook sinds de 3e behandeling bij de mondhyg. erg last van gevoelige tanden. Ze heeft toen tijdens 4e behandeling een fluorbehandeling gegeven, zodat het minder zou worden. Maar ik kan niet zeggen dat het al beter gaat. Ik poets met Elmex sensitive (al jaren) en Paradontax, maar een glas cola uit de koelkast moet ik met een rietje drinken anders ga ik door de grond. Het is nl. in heel m'n gebit gevoelig. Dit vind ik niet echt prettig. Weet iemand hoe lang dit duurt voordat het weer beter gaat
zo, 10/10/2004 - 14:03 Permalink
Lieneke

Oei, dat is heel vervelend! Meestal helpt fluoride wel. Je zou kunnen proberen om de tandpasta wat vaker op de tanden te smeren, zonder de tanden te poetsen dus. Het wordt uiteindelijk wel minder, maar dat duurt inderdaad wel een tijd. Hoelang precies, dat weet ik ook niet.
zo, 10/10/2004 - 15:56 Permalink
Diana35

Ow dus is gewoon afwachten. En de kans is dus groot dat als ik over 3 maanden weer een schoonmaakbeurt krijg weer precies hetzelfde gebeurt :-?
zo, 10/10/2004 - 20:34 Permalink