Hallo allemaal,
Na jaren weer uitstellen van tandarts bezoeken (ja stom ik weet het. Weten en voelen zijn twee dingen bij mij)
Was het van de week zo ver en ben ik onder narcose geweest. (Ik heb DIS en CPTSS)
Waar ik had gehoopt wat opluchting te ervaren is eigenlijk het tegenovergestelde waar. Het voelt nu eigenlijk een beetje alsof ik nog verder van huis ben.
Had namelijk alleen pijn aan 1 kiesje. Die is “gemaakt” maar
Ik ben in een soort van constante staat van paniek.
Er zijn twee kiezen getrokken (waar ze vast een goede reden voor hadden maar) wat ik niet vooraf wist. (Dus andere dan die pijn deed)
Dit geeft paniek. Want wat nu? Eten links is onmogelijk geworden. (Staan nu nog maar twee kiesjes overeind)
Er zitten witte blazen aan de binnenkant van m’n lippen.
Ik verloor een dag na behandeling een hechting (zo’n cm 2,5/3 aan draad)
Zit een soort blaar op mn neus. Ik gok waar de beademingsslang heeft gezeten.
En m’n linker mondhoek is helemaal kapot. Met korst en een soort smetten.
Ik krijg m’n kaken niet goed op elkaar. De kleine kies links (een van de weinige links) lijkt dat te verhinderen.
Ik weet totaal niet meer wat ik moet doen. Of de plekken en het verlies van de hechting kwaad kan.
En als het dan kwaad kan dan weet ik ook niet hoe ik terug moet. Ik ging onder narcose iom de ggz omdat alleen zitten al niet eens mogelijk is.
Ook heeft het minimale vertrouwen wat er was weer een deuk opgelopen.
Aan de andere kant ben ik bang dat ik alleen maar spoken zie.
Hier een aantal vragen (sorry voor m’n warrige verhaal) als iemand al een half antwoord geeft ben ik blij.
-moet ik me zorgen maken om die verloren hechting
-moet ik me zorgen maken dat mn kaken niet goed op elkaar gaan
-heeft iemand ervaring met een soort blaar op de neus na narcose en weet iemand wat dit is?
-die witte blazen aan de binnenkant van mn mond. Spoel ik niet genoeg of niet goed?
-wat doe ik het beste met de kapotte mond hoek. Vooral dat het vochtig is staat me tegen.
- tja last maar not least. Zijn er meer mensen die geen kiezen hebben aan 1 kant? Kan het kwaad? Hoe lang duurde het voor je weer een beetje normaal kon eten? Voor de duidelijkheid. Ik heb links alleen nog de kleine kies naast mn hoektand onder en boven. 😢
Sorry voor het lange en warrige verhaal. Maar zoals je ziet. Ik loop helemaal over en ben nu al dankbaar als iemand het in ieder geval wil lezen