Pasfase in was

Author:
Ikke-006
Posted:
do, 05/14/2020 - 00:00
Hoi,
Ik heb op 13/3 ll. muv 3 tanden onderaan (2 hoektanden en 1 er net naast staan er nog op aanraden van tandarts dit om voor stabiliteit van de onderste prothese) al mijn tanden laten trekken onder narcose. Heb dit ong 6 weken laten genezen en toen is de tandarts begonnen met de afdruk, nog eens een afdruk, dan de beetbepaling en kleur en dan vandaag had ik de pasfase in was. Had ik enorm naar uitgekeken en het viel dus tegen.. de bovenprothese past dus niet.. het “ding” waarop de prothese werd gemaakt, past dus wel perfect, hoe kan het dan dat de prothese niet past? De tandarts begreep het zelf niet goed.. hij wilde al een deeltje van mijn hoektanden afslijpen, maar dit werd pijnlijk. Toen begon hij over ontzenuwen, maar uiteindelijk heeft hij besloten om een nieuwe pas te laten maken. Dus het vorige proces van beetbepaling weer opnieuw gedaan. Hij zei van langs beide kanten de tanden bovenaan die in contact komen met mijn onderste hoektanden iets naar achteren te laten plaatsen en de tanden onderaan tussen de 2 hoektanden ook iets naar achter. Lijkt dit een goed idee? Of zou het beter geweest zijn om die hoektanden te laten ontzenuwen en bijslijpen? Normaal gezien had ik vandaag of volgende week eindelijk nieuwe tanden gehad en nu vrees ik nog een maand extra te moeten wachten... nog iemand hier ervaring mee? Ik ben zooo bang dat de volgende pasfase weer gaat tegenvallen en zo nog lang zonder tanden moet... op deze manier had ik mss al beter toch al mijn tanden laten trekken maar dus op aanraden van tandarts en ivm stabiliteit onderaan niet laten doen..
alvast bedankt voor het delen van jullie ervaringen. Mvg