Vorige week verstandskies getrokken nu nog pijn en vieze smaak

Author:
Bente1994
Posted:
za, 03/18/2017 - 18:03
Ik hen gezocht op het forum maar ik kan mijn probleem niet echt vinden. Ik loop nu al een tijdje met pijn in de mond. Sinds april had ik pijn in achterste kies link, afgelopen december was ik er dan eindelijk van af, kreeg wortelkanaalbehandeling en ik had noodvulling erin en daarom ben ik met rechts gaan eten. Na een week kreeg ik rechts achterste kies last. Toen bij afmaken van behandeling bij tandarts aangegeven dat ik pijn had (was niet eigen tandarts maar zij heeft de hele behandeling afgemaakt.) Zij vertelde mij dat die pijn kwam omdat ik zoveel met rechts had gekauwd en dat zou minder worden als ik met links weer begon te kauwen, 1 week ging het goed daarna werden klachten erger dus ik had weer tandarts gebeld.

Mijn tandarts deed aantal testjes. Dat was niet gevoelig en toen ging ze met koud watje op de kies en ik ging zowat door de grond. Omdat het toch njet helemaal duidelijk was hebben ze uit eindelijk röntgenfoto gemaakt en daarop waren verstandskiezen te zien. De pijn die ik aangaf had achter niet helemaal met de verstandskiezen te maken, zij heeft het mij zo duidelijk mogelijk uitgelegd en ze kon niet met 100% zekerheid zeggen dat het de verstandskies was die de pijn gaf of dat het de vulling was die tegen de zenuw aandrukte maar zij heeft mij geadviseerd die verstandskies er wel uit te halen. Die verstandskies zat op een onmogelijke plek dus kon ik naar kaakchirurg. Die donderdag zat ik nog geen 5 minuten bij kaakchirurg en hij vertelde mij dat röntgenfoto niet voldoende was, hij kon die verstandskies ook niet precies zien zitten in mijn mond dus kon ik precies week erop voor een CT-scan (dat is weer in andere stad) dus kon ik nog een week wachten. Op CT-scan was dus uiteindelijk te zien dat het wel verstandskies was die de pijn gaf en konden ze ook precies zien waar die nu zat dus die gingen ze die week daarop er uit halen. Pijn was ondertussen niet meer te harden en zat op 2000 mg ibruprofen per dag, deze mag ik nu niet meer slikken vanwege maagbloeding.

Maar nu is vorige week donderdag die verstandskies getrokken. Afgelopen maandag kon ik wel weer wat kauwen en ben ik uit eten geweest voor mijn verjaardag. Ik kauw alleen met links maar soms gaat het toch langs rechts met het doorslikken van etenswaren en drinken. Drinken is smorgens en s avonds koffie en overdag alleen water. Afgelopen woensdag werd ik in 1x ziek en had overal spierpijn, donderdag was het al beter en vrijdag was ik alleen nog moe en was de verhoging helemaal weg. Ik heb de hechting er nog steeds inzitten (duurt 10 dagen is mij verteld) Ik heb het idee dat het toch die kies ervoor is die toch pijn doet. Kaakchirurg vertelde mij toen ze die verstandskies trokken dat 1 zenuw was opgelost in die kies (weet niet of dat kan?) Echter heb ik op dit moment wel een vieze smaak soms in de mond en er zit bij rechts voor (boven kies 2 en 3) een stuk tandvlees los. Ik spoel 2x per dag met period aid en poets zo goed als het kan bij rechts boven. Als ik spoel met period aid doet het helemaal geen pijn. Als je spoelt met period aid doet dat dan zeer op een onstoken wond?

Ik wil nog niet naar de tandarts gaan omdat ik die hechting erook nog in heb zitten anders ben ik bang dat ze het daarop gaan gooien en het ook nog maar 9 dagen geleden is dat de kies is getrokken.