Binnenkort naar de tandarts? Gebruik de groene button "Vraag een afspraak aan" op de pagina van de tandartspraktijk op deze site waarmee u een afspraak wilt maken. Snel, makkelijk en zonder wachttijd, de tandarts belt u zo snel mogelijk.
Tandvleesproblemen bij zwangerschap | Tandarts.nl
2 berichten / 0 nieuw
Tandvleesproblemen bij zwangerschap
Kapi
Laatst gezien: 12 jaar 3 maanden geleden
door Kapi zo, 03/23/2008 - 23:41

Na de geboorte van mijn zoontje begon mijn tandvlees steeds meer pijn te doen. De klachten zijn roodheid, licht bloeden en pijn bij het poetsen. Voor mijn zwangerschap heb ik hier nooit last van gehad. Mijn vraag is heeft iemand ervaring met soortgelijke klachten en heeft het iets met de zwangerschap te maken? Mijn zoontje is nu twee jaar en de klachten zijn nog niet verdwenen.

Re: Tandvleesproblemen bij zwangerschap
afbeelding van Maja
Maja
Laatst gezien: 2 jaar 6 maanden geleden
door Maja ma, 03/24/2008 - 00:50

Tijdens de zwangerschap ben je door hormonen wat vatbaarder voor tandvleesproblemen. Door goed te poetsen en te stokeren gaat dit over en na dat de borstvoeding is beeindigd zie je vaak dat het weer helemaal in orde is. Bij jou is het nog niet over, ik zou een bezoekje aan een mondhygieniste brengen. Hij/zij kan je vertellen welke manier van reinigen het beste bij jouw gebit past en het gebit grondig reinigen.