Overdragen dossier en onnodige kosten

Author:
Lily92
Posted:
ma, 12/12/2022 - 23:37
Eind september kreeg ik last van erge pijn bij mijn kies. Omdat ik bij mijn eigen tandarts pas 2 dagen later terecht kon en het niet meer uit te houden was ben ik toen naar de noodtandarts geweest. Deze heeft toen de wortelkanaalbehandeling gestart die mijn eigen tandarts nog af moest maken.

Een paar dagen later bij mijn eigen tandarts geweest maar deze wou geen verdoving zetten want dat zou niet nodig moeten zijn want hij zag maar 2 kanalen en die waren al behandeld(ik vroeg kan het dat er meer kanalen zijn maar dat was niet mogelijk). Toen de tandarts aan de kies kwam vloog ik ik omhoog van de scherpe pijn deze heeft toen alleen een nieuwe noodvulling op de kies gemaakt waarop ik een week later terug moest komen. Bij de volgende afspraak op mijn aandringen toch een verdoving gekregen maar deze verdoofde alleen een beetje mijn lip en verder niets(deze werd ook anders gezet als bij de noodtandarts waar de verdoving wel werkte en ik ook een verdoving aan de binnenkant bij mijn gehemelte kreeg)het was weer heel pijnlijk waardoor de tandarts weer alleen het een beetje schoongeblazen heeft en weer een noodvulling geplaatst heeft. Dit is de afgelopen 2 maanden dus een keer of 6 herhaald omdat de onsteking iedere keer weer voor zeer pijnlijke druk zorgde en de noodvulling eruit moest.

Nadat ik nu 2 maanden later nog geen steek verder was heb ik besloten om over te stappen naar de tandarts die toen de nooddienst had en de behandeling ook heeft opgestart. Hier werkte de verdoving meteen en de 4! Kanalen zijn eindelijk schoongemaakt en gevijld. Binnen een half uur stond ik weer buiten.

Mijn oude tandarts weigert nu mijn gegevens over te dragen totdat ik hun laatste factuur van 200 euro betaald heb(hier staat op dat deze pas 25-12 betaald hoef te zijn) mag dit wel? Daarbij staat er ook meerdere keren medicament op de factuur terwijl ik zeker weet dat hij deze nooit toegedient heeft, hij heeft echt alleen met een blazertje iedere keer de kies schoongeblazen. Ook heb ik een klacht ingediend over het zetten van de verdoving maar volgens de assistente die ik aan de telefoon had kan deze maar op een manier gezet worden en hebben ze er nog nooit van gehoord dat die niet werkt en het lag aan mij dat ik kleinzerig was. Als ik meteen goed verdoofd was zoals bij de tandarts waar ik nu ben geweest, had me dat 360 euro en 6x verlof opnemen voor de tandarts gescheelt.

Excuses voor het lange verhaal maar mijn vragen hierover zijn: Is mijn klacht over de verdoving echt ongegrond? En mag de tandarts mijn gegevens achterhouden?
Tandarts_Richa…

Ik weet niet welk verdoving u gehad heeft maar het kan soms niet werken. Dus daar kan ik geen zinnig oordeel over geven. Als de kanalen goed gedevitaliseerd (alle zenuw weefsel verwijderd) zijn dan klopt het dat u niets hoeft te voelen. Dus waarschijnlijk zat nog levend weefsel in de kanalen waardoor u dat gevoeld heeft. U heeft recht op uw gegevens of in ieder geval een copie. En als uw factuur terecht is de tandarts op zijn honorarium. https://knmt.nl/sites/default/files/20001a-herziene-richtlijn-patienten…
di, 12/13/2022 - 17:56 Permalink