noodtandarts

Author:
mmw
Posted:
zo, 11/19/2006 - 21:06
mijn man en ik hebben op dit moment geen vaste tandarts en nu heeft mijn man kies pijn we hebben alle tandartsen in onze omgeving gebeld maar niemand wou ons helpen ook niet tegen contante betaling een tandarts moet toch altijd iemand helpen die erge pijn heeft of niet ook al is het zondag avond negen uur en we niet uit die woonplaats komen
de digitale tandarts

Dat is niet het geval, de tandarts draait de weekenddienst voor zijn eigen patiënten en/of de patiënten van de praktijken waarvoor hij waarneemt.
zo, 11/19/2006 - 21:23 Permalink
robinson

Beetje kortzichtig.
Deze patient heeft geen tandarts, de patient die op bezoek of op vakantie is weigeren jullie die ook?
Hoe vaak hebben jullie dienst?
zo, 11/19/2006 - 21:32 Permalink
de digitale tandarts

Niks met weigeren te maken, maandagochtend zou hij zich kunnen inschrijven in de praktijk, maar zondagavond kan ik niet voor iedereen die geen tandarts heeft de kiespijn gaan oplossen.
zo, 11/19/2006 - 21:55 Permalink
Tjabo

Dat is niet het geval, de tandarts draait de weekenddienst voor zijn eigen patiënten en/of de patiënten van de praktijken waarvoor hij waarneemt.


Ik denk dan dat het per woonplaats kan verschillen.
In mijn woonplaats is er in geval van nood altijd een
tandarts bereikbaar.
Mensen die (nog) geen tandarts hebben kunnen daar
terecht in geval van nood.
Uiteraard moet er contant/pin betaald worden maar
dit wordt er van te voren bijgezegd.
zo, 11/19/2006 - 22:33 Permalink
Newtan

De normen verschillen van plaats tot plaats. In het algemeen kun je stellen dat voor kiespijn medicijnen voor iedereen beschikbaar zijn. Daar heb je geen tandarts voor nodig. De noodbehandeling helpt trouwens ook niet altijd tegen de pijn :(

Spoedbehandelingen zijn ongelukken en nabloedingen. De rest is dus geen nood.
Voor patienten van de tandartsen waar we voor waarnemen is als service een extra opvang voor dringende zaken. Maar dat bestaat meestal bij de gratie van de tandarts die toevallig dienst heeft. De een is daar wat makkelijker in dan de ander.

Er wordt gezegd dat er een tekort aan tandartsen is. Dat is relatief, denk ik. Toen ik 22 jaar geleden begon waren er teveel tandartsen. Maar er waren toen minder tandartsen dan er nu zijn! Nu zijn er meer, maar is er een tekort!
Dat betekent onder andere dat tandartsen het nu rustiger aan doen :D En dus meer service kunnen verlenen :D :D Maar voor minder mensen dan vroeger per praktijk gebruikelijk waren. Dus voor andere mensen die niet ingeschreven zijn wordt minder tot geen tijd uitgetrokken. :-? Dus als je je wilt inschrijven kun je het beste lang doorgaan met zoeken!
Succes MMW!
ma, 11/20/2006 - 08:41 Permalink
vV

Het is not-done een patient met pijn niet te helpen. Echter er kunnen wel voorwaarden aan gesteld worden wanneer er geholpen dient te worden, namelijk zoveel mogelijk overdag. Indien men zelf niet in staat is te helpen al is het met pijnstillers dient men de patient wel te voorzxien van een alternatief, namelijk verwijzing naar de regionale spoedgevallendienst.

Dit heeft niets te maken met het wel of niet aanwezig zijn van een onderlinge spoedgevallendienst. Van de patienty mag men wel verwachten dat die zich indien maar enigzins mogelijk overdag op reguliere werktijden bij een atndarts meldt met klachten.
ma, 11/20/2006 - 10:34 Permalink
mecánico para …

Hier geldt heel simpel: de eerste die gebeld is, mooi pech, maar die gaat de patient helpen. Is dat doordeweek, dan ben je gewoon verplicht die patient gedurende de dag in te plannen. Is het avond, dan mag je doorgaans je avond uurtje er aan spenderen. Is het midden in de nacht dan moet de patient maar even wachten tot 'smorgens en dan plan je ze in om 8 uur ofzo. Nee, verkopen en niet helpen vind ik ronduit onbeschofd gedrag (uitgaand van het feit dat je dienst/waarneemt).
Nog even een tip voor DT: als je als patient jou argumentatie wil omzeilen verzin je gewoon dat je bij tandarts X zit........waar je dan ineens wel voor zou komen?

Begrijp me goed, het is niet bellen en in de auto springen en buigen als een knipmes, maar iemand botweg weigeren......belachelijk.

En op dat moment denk ik, je zal toch op vakantie zijn en zo worden (niet)behandeld.

NB: ik heb ooit een patient gehad die met last door een lelijk stuk van de kies te hebben gebroken rondreed in zuid limburg, en pas bij de 7e praktijk in het 5e dorp te woord werd gestaan. terwijl in alle andere praktijken botweg nee werd verkocht. Klusje van 15 minuten.
Ik heb dat moppie toen echt verteld, dien maar een klacht in......tegen alle 6. Wat een sukkels zeg. (of ze het gedaan heeft weet ik niet maar ik vond het onbegrijpelijk). En dat mag zich dan hulpverlener noemen.

zo dat lucht effe lekker op
ma, 11/20/2006 - 10:45 Permalink
mecánico para …

Gelukkig,dacht dat ik een van de weinigen was die er zo over dacht. :smt002


nee man, soulmates, broeders van de snorde Fabel. toch?
ma, 11/20/2006 - 13:21 Permalink