Meldactie tandartsen: wat gaat er goed en wat kan beter

Author:
Lieneke
Posted:
di, 10/20/2009 - 09:19
“Een arts in opleiding heeft een kroon gezet, maar die lag er na 14 dagen alweer af. De herstelbehandeling was zwaarder en kostte meer, maar ik krijg nu van beide behandelingen een rekening. Wat kan ik doen?”

“Ik zit al jaren bij dezelfde tandarts. Nu is er een nieuwe praktijk dichter bij mij in de buurt geopend en daar ben ik vorige week voor het eerst geweest. Zij hadden nogal wat op te merken op de verrichtingen van mijn vorige tandarts. Hoe weet je nou eigenlijk of je tandarts goed is?”

Vandaag start het Meldpunt ConsumentendeZorg.nl een meldactie over tandartsenzorg. Hiermee hoopt het Meldpunt, dat deel uitmaakt van de Nederlandse Patiënten Consumenten Federatie (NPCF), in beeld te krijgen hoe men de kwaliteit van de Nederlandse tandartsenzorg ervaart.

Wat vindt men goed aan de tandartsenzorg en wat kan beter? Is men tevreden over de behandelingen van de tandarts? En is de rekening duidelijk? De NPCF werkt samen met onder andere tandartsen aan kwaliteitscriteria. Met de resultaten van de meldactie kan de NPCF deze criteria afstemmen op de praktijk.

De meldactie loopt van 19 oktober tot 2 november. De vragenlijst is te vinden op http://www.consumentendezorg.nl. De resultaten worden over enkele weken bekendgemaakt