360 graden tandenpoetsen

Author:
empa
Posted:
ma, 06/17/2019 - 10:57
Ik heb een hekel aan tandenpoetsen en ik vind het gewoon geen leuke bezigheid.

Graag wil ik weten of het 360 graden tandenpoetsen een systeem is dat werkt en goed is.

Hieronder een link:

https://www.westfalia.eu/nl/shops/gezondheid/verzorging-en-ontspanning/…

In eerste instantie denk ik dat het alleen maar iets is om geld mee te verdienen. Maar voordat ik oordeel wil ik graag weten hoe anderen, waaronder ook experts, hier tegenaan kijken. Heeft iemand er ervaring mee?

Met betrekking tot dit poetssysteem ben ik gaan zoeken waar je dergelijke 360-graden-mondstukken kunt kopen en wat het kost. Tot op heden heb ik niets kunnen vinden. Graag wil ik ook weten hoe lang zo'n mondstuk mee gaat?
Lieneke

Als het te mooi klinkt om waar te zijn, is het dat meestal ook.
Ik heb geen wetenschappelijk onderzoek voor je (dat is er namelijk niet...) maar wel boerenverstand en ervaringen van collega's:
1) Fluoride moet 2 minuten of langer in de mond aanwezig zijn, wil je er profijt van hebben. Dus een paar seconden poetsen is dan niet handig...
2) Het is een hele hap...je kokhalsreflex wordt nog druk...
3) Het is een standaard mondstuk...hoe standaard is jouw mond? Is jouw tandboog niet langer/korter/smaller/breder/hoger/lager...?
4) Enkele collega's hebben het uitgeprobeerd en hebben de tandplak gekleurd. Het zat er daarna nog...
5) Op een filmpje zie je dat de rand van het tandvlees niet wordt geraakt. Laat daar nou net de meeste plak zich ophopen ...
ma, 06/17/2019 - 15:09 Permalink
Kirsten Yvonne

Mijn verstandelijk beperkte broer kan zelf zijn tanden niet poetsen en het is ongelofelijk moeilijk om zijn tanden te poetsen omdat hij zijn bovenlip op zijn boventanden klemt. We hebben vanalles geprobeerd (elektrisch poetsen, handmatig, een vingertandenborstel...) maar niets werkt om het makkelijker te maken... Nu dacht ik dat zo'n sensepro tandenborstel wellicht iets zou kunnen zijn. Niet ideaal natuurlijk maar beter dan niks... Of heeft er iemand anders tips??
vr, 03/08/2024 - 15:30 Permalink