Holte in tandvlees na trekken verstandskies

Author:
anoniem...
Posted:
do, 06/04/2026 - 15:23
Ik heb een week geleden twee verstandskiezen laten trekken, waarvan de bovenste al was doorgekomen en zo kon worden getrokken, maar de onderste lag dwars en moest er uit worden gesneden. Ik heb daarna veel pijn gehad tijdens het herstel, maar dat is volgens mij (helaas😅) best normaal. De zwelling is wel voor 90% weg en de pijn is intussen draaglijk. Alleen zie ik sinds vandaag ineens dat er een soort holte is ontstaan tussen de hechtingen, en als ik er zout water in spuit om schoon te maken merk ik dat het ook best diep is. Als ik het water uitspuug en mijn mond/kaak wat beweeg komt er daarna toch nog wat zout water terug in mijn mond. Ook merk ik soms een soort 'pop' geluid, wat denk ik iets van een luchtbelletje is dat uit de holte komt. Moet ik me hier zorgen om maken, of is dit normaal? Ik hou alles goed schoon, ook met de spuit, maar hoop niet dat dit iets blijvends is want het is nogal vervelend met eten steeds... mocht iemand weten hoe of wat dan zou dat super fijn zijn, dankjewel! (Op de foto is de holte te zien, en het gele streepje links is een hechting die er nog in zit!)