Pijn tong na verdoving

Author:
Evon
Posted:
wo, 06/03/2026 - 16:35
Beste allemaal, Vorige week heb ik een verdoving in mijn onderkaak gekregen voor de behandeling van een "simpel gaatje" in mijn achterste kies. Ik voelde toen al een vrij pijnlijke hevige druk in mijn tong die best even aanhield totdat dan eindelijk de spuit eruit ging. Nu 8 dagen later heb ik nog een erg pijnlijke brandende tong aan die zijde, met name de punt en rand. Op dag 1 en 2 ging het beter dan nu, wel stabiel de afgelopen 5 dagen. Het doet dus pijn en het wordt uitgelokt met praten en eten. Pijnstilling doet niks, ijsblokje eventjes wat verlichting. Tandarts uiteraard gebeld op dag 2 en zij gaf aan eerst 2 weken te wachten. Ik ben nu inmiddels wel een beetje bang aangezien ik 0 verbetering heb. Ik heb inmiddels veel gelezen en weet dat zoiets even kan duren. Echter, ik lees bijna alleen maar ook over gevoelloosheid en smaakverlies. Ook in wetenschappelijke artikelen lijkt het over deze groep te gaan: zij ervaren dus ook wel branderigheid maar met name als het gevoel terug lijkt te keren na zeg weken/maanden en dat gaat dan samen met tintelingen. Bij mij is het dus puur dat brandgevoel, alsof ik veel te hete soep op heb. Heeft dit net zo veel kans om weg te gaan als de gevoelloosheid? Wie heeft ervaring en kan mij enigszins geruststellen? Zowel patienten als tandarten? Heeeel erg bedankt! Het is allesoverheersend en dit zou ik mijn leven niet kunnen volhouden:(