Hallo allemaal, Ik ben al een tijdje actief op dit forum en het heeft me enorm geholpen. Lees alsjeblieft tot het einde. Ongeveer anderhalve maand geleden kreeg ik kiespijn in mijn rechterbovenkaak en die is getrokken. Daarna is mijn rechteronderkaakkies getrokken omdat er een abces in zat. Ik was al jaren niet meer naar de tandarts geweest omdat ik tandartsangst heb. Hoewel de problemen aan de rechterkant waren opgelost, kreeg ik oorpijn aan de linkerkant en pijn in een ondertand aan de rechterkant. Daar zat tandplak waar ik door mijn angst aan had gepulkt. Ik ben weer naar de tandarts gegaan en die zei dat de linkerondertand geïrriteerd was omdat ik aan de tandplak had gepulkt en die had verwijderd, maar dat het probleem bij de linkerbovenkaakkies zat. Die had cariës onder de vulling. In een eerder bericht heb ik de röntgenfoto bijgevoegd. Tijdens het wachten op mijn afspraak om de cariës te laten verwijderen en de kies opnieuw te laten vullen, had ik veel last van angst, oorpijn en pijn in mijn ondertand. De tandarts heeft de bovenkaakkies gevuld en de eerste dag was de oorpijn verdwenen. De volgende avond dacht ik aan de pijn en toen kwam de oorpijn weer terug. Ik raakte in paniek, want wat als de vulling niet goed was gegaan en er een infectie was ontstaan? De oorpijn is er nog steeds, net als voorheen, maar niet constant. Het komt en gaat, en mijn ondertanden voelen een beetje "gevoelig, geïrriteerd of pijnlijk" aan. Ik kan het niet goed omschrijven. In anderhalve maand ben ik al zes keer bij de tandarts geweest. Afgelopen vrijdag ging ik terug en ze controleerde de vulling en mijn andere tanden. Ze zei dat ik terug moest komen voor een reiniging, maar verder zag het er goed uit. Ze zei dat het kaakgewrichtsproblemen (TMJ) zouden kunnen zijn en gaf me ibuprofen. Over anderhalve week ga ik terug. Ik ben zo gestrest dat ik niet meer wil leven. Ik weet niet wat deze pijn is die komt en gaat. Ik wil alleen maar naar de tandarts. Ik krijg er paniekaanvallen van. Ik heb het zelfs uitgemaakt met mijn vriend hierdoor. Wat zou ik kunnen hebben? Help me alsjeblieft.