Twee weken geleden is er een implantaat in mijn bovenkaak geplaatst. Ik heb al een periode veel klachten. Als kind tegen een auto gebotst, twee voortanden gingen ontsteken, er volgde een apex resectie aan beide voortanden en toen ik 30 jaar was twee kronen ivm verkleuren van de tanden.
Dat is jaren goed gegaan maar anderhalf a twee jaar terug ontdekte ik een bobbel op mijn tandvlees. Deed geen pijn want geen zenuwen. Mijn bot bleek ook al aangetast, in het ziekenhuis is toen opnieuw een apex behandeling door een kaakchirurg gedaan. Oude amalgaan vulling eruit ontsteking geruimd etc. De genezing daarvan ging best goed. Maar helaas na een half jaar opnieuw een harde bult er zat weer een ontsteking. Maar nauwelijks pijn.
De tand moest als verloren worden beschouwd.
Nu twee weken geleden is mijn voortand getrokken, er is ontstekingsweefsel van het bot geschraapt en de implantoloog heeft gelijk een implantaat geplaatst en kunstbotkorrels. Ik heb gevraagd of het wel verstandig was want de ontsteking was nog niet weg maar hij zei dat als de oorzaak weg was de ontsteking zou opklaren. En omdat het mijn voortand is, is het belangrijk om gelijk een implantaat te plaatsen volgens hem omdat anders het tandvlees te veel zou optrekken ( of zo iets). Op het implantaat heb ik nu een nepkroon zitten waar ik zeer voorzichtig mee moet zijn. Ik mag niets afhappen, zelfs niet iets zachts. Nu heb ik on and off pijn ( terwijl ik dat eerder niet had) de pijn fluctueert, ook is de bult die daar eerst zat niet meer zo hard maar zachter maar de pijn is meer en het tandvlees ziet af en toe behoorlijk rood. Is dat nu de ontsteking die er al zat, hoe lang kan het duren voordat deze wegtrekt?
Ik ga na de pasen maar bellen maar ik ben toch wel erg ongerust.
Ik doe nu een gaasje gedrenkt in zilver erop. Dit advies kreeg ik van iemand die mij vertelde dat dit antibacterieel is.
Maar hoe lang duurt het voordat een ontsteking die er al weer een paar maanden zat weg is en hoe weet ik nu of dit de oude ontsteking is of dat er iets mis is met het implantaat.
Moeilijk te determineren of…
Maar een gaasje gedrenkt in zilver ??? nooit v gehoord.
Was dat advies op 1 April????
ab en zilver
En haha.. dat advies was niet op 1 april.. maar van iemand die veel weet van alternatieve geneeswijzen. er is ook tandpasta met colloidaal zilver overigens