Ik heb altijd enorm sterke tanden gehad, mijn tandarts zei zelfs tegen mij dat ik maar 1 keer per jaar hoefde te komen omdat er nooit wat met mijn tanden aan de hand is, dit doe ik echt al 15 jaar zo. Ik poetste eigenlijk al die tijd met een hand tandenborstel, ik merk dus ook dat mijn tanden schoner aanvoelden als ik een hand tandenborstel gebruikte. Er werd mij een aantal jaar geleden geadviseerd elektrisch te gaan poetsen, dus heb ik een elektrische tandenborstel aangeschaft, maar soms voelde ik nog wat ruwigheid op mijn tanden van tandplak, terwijl ik wel overal goed geweest was. 1 Jaar later op mijn jaarlijkse controle was het bingo en had ik mijn aller eerste gaatje ooit. Hier heb ik by the way ook geen fijne herinnering aan over gehouden aangezien ze mij 2x moesten verdoven en ik kon nog steeds alle pijn voelen de hele tijd. Ik heb dus vanaf 2019 eigenlijk wel elektrisch gepoetst maar nu lijk ik weer gaatjes te hebben (zwarte groeven op mijn kies en tandarts heeft gezegd dat ik aandachtsplekjes heb die gaatjes gaan worden ooit) Ik vraag mij af wat nu werkelijk écht de juiste manier is van poetsen, en wat voor soort producten ik erbij moet gebruiken om de hygiëne te versterken.
Ook vraag ik mij af wat ik kan doen aan mijn angst, aangezien ik Vrijdag op controle moet en dus in mijn achterhoofd heb dat ik dus (meerdere) gaatjes heb op dit moment. En ik bang ben dat de verdoving dan wéér niet gaat werken.
Een hand of electrisch…
Als u niet kunt auto rijden maakt het niet uit of u een Rolls Royce rijdt of een goedkoper auto...u kunt niet rijden.
Vraag advies bij de mondhygienst wat voor u de beste producten/ methode is.
Het is niet alleen poetsen met een tandenborstel maar ook tussen alle tanden en kiezen reinigen met een rager of stoker. Daarbij nog een goede eet en drink gewoonte.
In de 43 jaar dat ik werk is het maar bij 3 clienten voorgekomen dat een verdoving niet werkt. Als het niet goed werkt dit aangeven zodat er bij verdoofd kan worden. Het heeft geen zin u zorgen te maken om iets wat misschien niet eens v toepassing zal zijn.
En angst daar zijn professionals voor om u daarmee te begeleiden ( psychisch hulpverleners).