Verband chronische sinusitis en verwijderen verstandskies

Author:
mva87
Posted:
wo, 01/07/2026 - 10:22
Goedemorgen, Ik ben erg zoekende waar mijn chronische sinusitisklachten vandaan komen. Ik heb hier in de periode oktober 2023 t/m juni 2024 mee gesukkeld en nu is het na 1,5 jaar sinds een aantal weken terug. Destijds was het een kaakholteontsteking aan één kant (links). Ik heb nu dezelfde klachten links dus ik vermoed dat het weer daar zit. Ik lees dat het ook een tandheelkundige oorzaak kan hebben. Nu heb ik 12 jaar geleden mijn verstandskiezen boven eruit laten halen. Ik heb toen een jaar of 8 last regelmatig gehad van een vieze smaak in mijn mond als ik op mijn linkerzij lag en het gevoel alsof er vloeistof van mijn neus naar mijn mond liep. Mijn moeder, die tandartsassistent is geweest, zei dat dit zou kunnen wijzen op een open verbinding tussen mijn holtes en mijn mond. Hier is naar gekeken door de tandarts, maar niets gezien verder. Ook vorig jaar is er nog naar de tandarts gekeken naar aanleiding van mijn kaakholteontsteking. Omdat deze klachten links waren en mijn kaakholteontsteking ook twee keer links zit. Vroeg ik me af of hier toch een verband zou kunnen zijn. Het is erg lang geleden en er is twee keer door een tandarts naar gekeken, dus het lijkt me aan de ene kant heel sterk. Aan de andere kant, vond ik het toch wel opvallend. Kan er toch iets (kleins) over het hoofd gezien zijn waardoor ik toch telkens deze klachten krijg? Dus vraag is eigenlijk: is dit iets wat ik toch even verder moet uitzoeken of zou hier geen enkel verband meer tussen kunnen bestaan? Ik hoor graag jullie mening, tips en adviezen.
Tandarts_Richa…

Alles kan maar lijkt mij niet waarschijnlijk dat zo'n oude ingreep waar al meerdere keren naar gekeken is de oorzaak zou zij, maar zeg nooit nooit.
Zou een verwijzing naar K&O vragen aan uw huisarts om een en ander uit te sluiten. Of Kaakchirurg.
wo, 01/07/2026 - 16:49 Permalink