Hoe vaak wordt er een kroon op een levende kies gezet wanneer er geen problemen zijn met de kies maar er wel een grote vulling in zit? Hoe vaak is er daarna alsnog een wkb behandeling nodig omdat bij het afslijpen de zenuw geïrriteerd raakt?
Ik ben bij een kliniek geweest in zuid Limburg waar ze implantaten zetten voor een voordelige prijs voor een implantaat ter vervanging van de 36 en 46 maar ze willen dan meteen de achterste kiezen 37 en 47 ook bekronen omdat het beter zou aansluiten op de kroon dus beter schoon te maken volgens hen en omdat daar toch al een grote vulling in zit.
Ik heb hier zelf wel wat moeite mee want ik heb geen last van deze vullingen nu en wil graag de cyclus van deze elementen nog wat verlengen door niet nu al te starten met kronen daar. Bovendien als de zenuw geïrriteerd raakt en ik wkb moet dan moet ik ook weer op en neer zuid Limburg rijden, wat niet naast de deur is voor mij.
Ik zou graag willen dat men…
Als een contact punt v e implantaatkroon goed gemaakt wordt hoeft de kies ernaast niet bekroond te worden. Men kan de contactvlakken v d 37/47 prima polijsten.Prima schoon te houden. Maar als de 37 en 47 al een indicatie kroon hebben dan is het makkelijker dat gelijk te doen. Hoe is de conditie v d 45/35. Als die ook een grote vulling hebben en ook de 37/47 grote vullingen hebben, indiceer ik vaak een brug...is goedkoper. Een 3 delig brug kost iets meer dan een enkel implantaat plus kroon. Maar in welk uithoek woont u dat daar geen tandartsen zijn die dit ook kunnen doen. En als u dit enkel overweegt vanwege de prijs moet u ook het heen en weer rijden incalculeren en de extra tijd dat u ermee kwijt bent. Implantaat plaatsen...3 maanden later de healing..dan de afdruk.... dan het plaatsen en eventuele reizen voor mogelijke correcties. Er zijn ook een fase implantaten maar dan moet u toch een paar keer heen en weer. Maar ja voor kwaliteit , die u denkt in uw omgeving niet te hebben, wil u graag reizen.