advies om 4 melkkiezen te verwijderen, zonder blijvende kies. Kan zo'n ruimte wel dichtgroeien

Author:
verjo72
Posted:
ma, 12/08/2025 - 11:18
Goedendag, De orthodontist adviseert bij mijn dochter om 4 melkkiezen te laten trekken. Er zit geen blijvende kies onder. De ruimte moet dichtgroeien met een beugel. Mijn vraag is of dergelijke grote ruimtes wel gedicht kunnen worden met een beugel. Haar moeder van 49 heeft ook nog 3 melkkiezen. Moeten ze er wel echt uit als er geen blijvend kies onder zit?
Tandarts_Richa…

Het is of nu , als alles nog niet volgroeid is een orthodontische behandeling te doen ...of net als bij mama wachten tot ze verloren raken en eventueel te vervangen met implantaat kronen. Dat ze al zo lang in blijven betekent niet dat het bij dochterlief ook zo lang goed blijven. De orthodontist hoort kennis v zaken te hebben,, als het mijn kind zou zijn zou ik het advies opvolgen. Maar bij een orthodontische behandeling kan men nooit garanderen dat alles 100% wordt..95% is ook goedEr kunnen soms grotere ruimtes gedicht worden...ieder situatie is anders.
ma, 12/08/2025 - 19:40 Permalink