Snee tandvlees

Author:
Tevion12
Posted:
di, 09/23/2025 - 21:46
Beste, 2 maandne geledne had ik een ebginnende tandvleesontsteking. Na 2 maanden is dit nu beter en minder. Ik heb met flossen (flosdraad) geen bloedingen meer. Echter, heb ik bij 1 tand verkeerde flostehcniek, waardoor vaker knarste met het zigzaggen van flosdraad. Ik heb een snee gekregen, dat gelukkig niet diep is. Ik gebruik ook tandestoker, maar daar heb ik niet last van als ga stokeren. Probleem: met flosdraad bloedt mijn kies (linkerkant bovenkaak) en met tanden poetsen deed het mij ook pijn, omdat de plek gevoelig is en ook ging bloeden. Wat kan ik het beste doen? Moet ik dat gebied met rust laten en geen flosdraad gebruiken? Ik heb gen last can bloedingen bij andere tanden. 2e vraag: ik heb ook iets te hard zitten poetsen waardoor er bij mijn heoktand tandvlees open is gegaan. Dit is eeeeen heel klein plekje, waar het vlees beschadigd is. Ik maak mij zorgen of dit wel gaat genezen, alz ik blijf poetsen. Graag vraag ik om advies wat ik het beste kan doen?
Tandarts_Richa…

Ik zou eerder een rager of stoker gebruiken ipv een flossdraad. Flossen is niet makkel en bij verkeerd gebruik soms ook schadelijk. Overleg met uw mondhygienist hoe het beste te handelen.
Altijd een zacht tandenborstel gebruiken met de juiste poetsmethode...ook hier overleg met uw mondhygienist.
Altijd blijven reinigen anders kan het slechter worden. Eventueel met een goede spoelmiddel.
di, 09/23/2025 - 23:35 Permalink