Hi
Kan iemand op basis van deze foto een objectieve mening geven wat ze zien. Ik krijg inconsistente informatie van tandartsen en het is moeilijk welke vervolgstap ik moet nemen.
Initieel licht gevoelig aan kiezen. 1 maand. Koud alleen. Smeren tandpasta advies. Vorige week pijn. Diffuus moeilijk te pinpointen. Gevoelsmatige was het verstand kies. Daarna 6. Licht breuk lijn in 6 niet zichtbaar. Pijn 2 dagen. 1 dag diffuus kloppend. Koud test normaal. Foto gemaakt. Pijn trok weer weg. Geen wkb nodig. Afgelopen maandag test met bijt. 6 gevoelig met houten bijt test maar nog steeds geen beeld passend bij irreversible pulpitis. Tandarts vermoed sinus infectie op basis van deze foto. Gisteren en vandaag percussie gevoel weg na start behandeling neusspray. Pijn vandaag max. 1 tussen 1 en 10 2 tandartsen bekeken. Eentje niks over sinus andere wel. Helpt dit?
Om de sinus beter te bekijken zou ik een ander foto, een opt (panorama) willen hebben waarop de hele sinus te zien is en ook te vergelijken met de andere zijde. Op basis v deze foto is mogelijk een versluiering te zien maar zou dat zo niet in verband kunnen brengen met een sinusitis. Als u voorover buigt voelt u een klotsend gevoel in de neusholte.
Ik zie mogelijk een verbreed parodontaal spleet ( lijn tussen kies en tandvlees voor de leek) in de 25. Lijkt op een "diepe"vulling (dicht bij de zenuw)... hoe test de 25...Bij twijfel kan je eventueel proef boren zonder verdoving maar dat is niet altijd betrouwbaar. Knarst u??.
Foto was niet goed meegekomen
Wat was de reden v opname.
Initieel licht gevoelig aan…
Om de sinus beter te…
Ik zie mogelijk een verbreed parodontaal spleet ( lijn tussen kies en tandvlees voor de leek) in de 25. Lijkt op een "diepe"vulling (dicht bij de zenuw)... hoe test de 25...Bij twijfel kan je eventueel proef boren zonder verdoving maar dat is niet altijd betrouwbaar. Knarst u??.