Sinds twee weken heb ik last van pijnlijk tandvlees bij een kroon die er al wat langer zit. Specifiek op 1 plek aan de tongzijde. Ik poets en rager 2x daags ondanks de gevoeligheid. Dat moet ik op die plek voorzichtig doen om niet in het tandvlees te prikken, want dit is wat gezwollen. Bij tandartsbezoek werd niks bijzonders geconstateerd. Maar het bleef zeuren. Vorige week gebitsreiniging door mondhygiënist. Ze gaf aan dat het tandvlees inderdaad wat los lag van de betreffende kies, maar ik moest vooral (voorzichtig) blijven rageren. De eerste dagen na de behandeling leek het beter te gaan, maar nu sinds 2 dagen zeurt het weer constant.
Is dit een normaal verloop van herstel? Ik blijf uiteraard goed reinigen, maar vraag me af ik het juist niet teveel irriteer. Heb ook tandvlees gel van Blue M en de aanstip vloeistof Pyralvex, maar lijkt allemaal niet echt te helpen.
Na hoeveel dagen zou het beter moeten gaan?
Alvast bedankt weer voor de reactie.
Bij aanhoudende klachten…
Kroon moet vervangen worden
Ben benieuwd of tandarts Richard o.b.v. de foto's tot hetzelfde advies komt.
Wat zie ik op de bovenste…
Is er een reden waarom nu geen foto gemaakt is... u heeft nu klachten en situatie kan veranderen.
Bedankt voor de beoordeling…
Ik zit inmiddels om de 3 maanden bij de mondhygiënist voor dieptereiniging, want bij een aantal kiezen te grote pockets.
Geen Foto; ik denk vanwege tijdgebrek omdat ik er nog even tussen werd gepropt vandaag in de drukke agenda van de tandarts . Wel is onlangs een overzichtsfoto van mijn gebit gemaakt, daar heeft de tandarts ook nog naar gekeken.
Overzicht foto, hoe lang…
Als de bovenste foto ouder is........
Overzichtsfoto is medio juli…
Overigens geen klachten met koud, warm of kauwen/druk.
BW laat de wortelpunten niet…