Dag, heel graag reactie want ik ben radeloos. Anderhalf jaar geleden implantaat gekregen in onderkaak. Dit na jaren zoeken welke kies ontstoken was en toen na wkb en door kies heen geboord ging kies eruit en werd er implantaat geplaatst.(Zonder verstandskiezen de tweede vanaf achter gezien, links) Dat ging ontsteken en toen antibiotica gekregen. Daarna kroon erop geplaatst. Dat was in juli 24.
Omdat ik dacht ik last had van kies erachter heeft tandarts daar kroon op geplaatst. Dat was in aug 24.Dit deed lange tijd erg pijn, maar stopte ook even. Sinds een paar weken is de pijn niet te houden. Omdat er ook boven twee kronen zitten en daartussen het tandbeen bloot ligt weet ik niet meer waar de pijn begint. Als ik warm drink of iets zoets eet krijg ik aan linkerkant rood tandvlees en de hele dag pijn. Er zijn foto’s gemaakt en zelfs in mijn vakantie een tandarts opgezocht. Toen dacht ik dat het van bovenste kronen kwam maar tijdens behandeling deed onder erg pijn!
Gisteren zou er scan gemaakt worden door een endontoloog maar hij heeft een foto gemaakt en zei dat scan niet nodig was. Ik had blootliggend tandbeen. Geen metalen ragers gebruiken ,dat deed ik al niet meer omdat dat voelt als staalborstel, maar ik maak elke dag tussen kiezen schoon! Tandpasta tegen tanderosie en spoelen met fluor, dat laatste doe ik nu sinds paar dagen. Niets helpt!
Vannacht weer wakker gelegen van kloppende pijn en pijn hals en hoofd.
Niemand vind iets!! Maar ik word er dol van en onderneem eigenlijk niet veel meer door de pijn die telkens weer de kop op steekt. Is het nou toch het implantaat?
Als anderen die in uw mond…
Als ik geen oorzaak vind stuur ik u naar huis.... heeel vervelend maar vaak, als de pijn erger wordt, kunnen wij uiteindelijk een oorzaak vinden. 8 uur voordat u naar de tandarts, voor pijn,gaat , geen pijnstilling nemen. Anders wordt het voor ons heel moeilijk.