Goedenavond.
Ik ben op zoek naar advies.
In april heb ik bij de tandarts een vrij groot gaatje laten vullen. Ik was al jaren niet geweest vanwege angst. Van het gat had ik geen last maar moest wel gebeuren. Het duurde lang vanwege mijn angst en vele verdovingen. Maar uiteindelijk is het gelukt. Naderhand vertelde de tandarts dat het vlakbij mijn zenuw zat, dat er ook een kans was dat het een wortelkanaalbehandeling zou worden.
Daarna heb ik wat napijn gehad, wat overging in een zeurderige pijn en gevoeligheid bij warm en koud. Dat is lang zo gebleven. Tot vorige week. Ineens kreeg ik écht pijn. Dit alles heeft ervoor gezorgd dat de kleine stapjes die ik richting de tandarts gezet had, weer in 1 klap weg waren.
De pijn is het beste te omschrijven als golvend. Het klopt niet maar pulseert wel, vooral in de nachten. Warm en echt koud doen pijn. Maar water op lichaamstemperatuur brengt het een beetje tot rust (een paar minuten).
Vanochtend toch maar naar de tandarts. Op foto's was niets te zien. Tikken op de kies was wel erg gevoelig. Koud test is niet gedaan omdat ik zo bang ben. Zelf weet ik wel dat koud pijn doet.
De tandarts gaf 2 opties. Antibiotica proberen (tijdelijke oplossing) en wortelkanaalbehandeling. Toen ik zei dat ik dat echt niet durf, dan liever die kies eruit. (Hij zit trouwens linksonder, kleine kies.)
De tandarts zei daarop dat hij hem niet wilde trekken, dan zou hij mij doorverwijzen naar de kaakchirurg. Daar snap ik niets van.
Hij vertelde dat 9 van de 10 mensen goed verdoofd kunnen worden, dat hielp niet om dat te horen.
Nu ben ik dus op zoek naar ervaringen en/of adviezen.
Alvast bedankt.
Groetjes Cindy
AB kuur vind ik geen…
Indien u besluit toch te laten trekken hoe gaat u dan de kies vervangen. Bouw een huis met speelkaarten en trek er een uit, uw huis stort dan in. De tanden/kiezen zitten steviger in elkaar dan een speelkaarten huis. Maar het effect op den lange duur is vaak hetzelfde, uw tanden/kiezen gaan schuiven met de gevolgen v dien.
Soms zijn de wortels krom dan wordt het moeiijker trekken, daar is een kaakchirurg beter in. Als ik ergens niet mee eens ben (bijv. kies trekken) dan stuur ik door naar de KC...heb ik het niet op mijn geweten. Ik kan zo niet weten wat de motivatie is om door te sturen. En het verdoven moet geen probleem geven. Maar in 43 jaar heb ik 4 personen gehad waar niet te verdoven viel.