Mijn tweede kleine kies linksboven (25) is twee weken behoorlijk gevoelig voor kou, warm en druk. Ook tikken is gevoelig. Er zit een diepe vulling (zie foto), maar deze is niet recent geplaatst.
Als ik 's ochtends wakker word, heb ik nergens last van. Maar zodra ik drink, eet etc. dan voel ik de kies en dat blijft dan nog wat nazeuren. Kou prikkel is intens en trekt na 10 sec weg. Pijnstilling is niet echt nodig, zolang ik de kies 'met rust laat'. Verder geen kloppende pijn, tandvlees ook geen pijn en zijkant verhemelte bij kaakbot ook niet.
Wel opgetrokken tandvlees bij deze kies. Ik schijn 's nachts wel eens te knarsen.
Inmiddels twee keer foto gemaakt bij eigen tandarts en weekend tandarts. Beide tandartsen constateerden geen bijzonderheden (ontsteking o.i.d). Testen gedaan, daar kwam het volgende uit:
SENS: 24 vit-, 25 vit+, 26 vit+
PERC: 24 perc-, 25 perc+, 26 perc-
Eigen tandarts gaf aan dat het wellicht een haarscheurtje in de kies kon zijn; dat kan bekeken worden.
Weekend tandarts heeft de vulling van 25 wat beslepen, zij dacht aan teveel druk op de diepe vulling (nooit eerder last van gehad) en adviseerde mij een bitje. WKB vond zij nu niet aan de orde. Op tandhalzen Duraphat aangebracht. Deze tandarts gaf aan dat wanneer de vulling van 25 eruit moet, er ook een WKB moet plaatsvinden vanwege diepte (?).
Donderdag weer terug naar mijn eigen tandarts. Maar wat nu?
Ik ben blij dat mijn tandarts (bevestigd door de weekend arts) niet zonder meer een WKB starten maar kijken wat nog meer de oorzaak kan zijn. Tegelijkertijd ben ik bang dat er wellicht wel iets met de kies aan de gang is en dat dat straks tot een enorme onsteking leidt (liever voorkomen dan van genezen).
Wat is wijsheid? Bedankt alvast voor het meedenken!
Bitje bij knarsen is geen…
Bedankt voor de snelle…
Wat ik me nog afvraag; is een dergelijke WKB dan wel goed te verdoven aangezien pulpa nog vitaal is en niet afgestorven?
(Verdovingen werken altijd goed bij mij, maar nog nooit WKB gehad)
Lees soms dat WKB ondanks verdovingen toch erg pijnlijk kan zijn.
Boven is meestal goed te…
Er staat nogal wat privacy…
idd heb ik niet op gelet
bedankt voor het signaal mbt…
hoe ik de foto kan verwijderen is me niet duidelijk.....
Zal doorgeven aan beheerder,…
foto met privé gegevens