Ontsteking behandelde kies

Author:
fernandorigido
Posted:
di, 05/27/2025 - 21:23
Beste,

Een week of 4 geleden bij de TA geweest omdat ik pijnlijke scheuten door mijn kiezen heen kreeg. Ik was ook wat koortsig en moe. De TA dacht aan klemmen want op fotos niets te zien. Aannemelijk dus de dag er na op vakantie gegaan. De kiespijn veranderde daar naar 1 plek, met een pijnlijke zwelling op mijn tandvlees waar troep uit liep. Ik werd een stuk zieker. Uiteraard contact gehad met TA in NL om te vragen wat ik het beste kon doen, zij gaven aan zsm te komen zodra ik terug zou zijn in NL, en bij verergering hulp zoeken op vakantiebestemming.

Eenmaal terug in NL weer een foto gemaakt en na wat testen blijkt het te gaan om een kies die al is een WKB heeft gehad. Het was een vervangende TA en die gaf aan dat ik het beter even kon aankijken. 2 dagen later weer gebeld toen ik weer ziek werd en pijn kreeg. Toen een verwijzing naar een kaakchirurg om een scan te laten maken en antibiotica (die me helaas niet heeft geholpen, misschien wel erger voorkomen)

Nu moet ik 2 weken wachten op die scan, en voor wat ik qua wachttijd op de site begrijp 2 maand voor hulp als zij mij dat kunnen bieden. Is dit verantwoord? Ik blijf ziek, zwak en misselijk, heb een pussmaak in mijn mond, verhoogde hartslag etc. Pijn is echt goed te doen en als dit niet gevaarlijk is dan kan ik best wel even wachten maar ik begin me toch zorgen te maken. Ik heb een kantoor baan, maar zodra ik thuis ben dan ben ik helemaal gesloopt en kan ik niets meer dan slapen.