Hallo,
Ik heb bovenaan van voor een kroon sinds enkele maanden zonder problemen. Nu begon hij pijn te doen, vooral als ik erop bijt, of langs onderen op duw. De pijn wordt niet erger wanneer ik neerlig, dat is een goed teken dacht ik?
Sinds gisteravond let ik erop om bij het dichtbijten niet meer op die kroon te bijten (ik doe m'n onderste tanden wat naar achteren).
Hierdoor is de pijn veel beter, maar ik voel hem wel kloppen als ik de trap opga.
Wat denken jullie dat dit kan zijn? Is dit onrustwekkend of kan ik even afwachten?
Ik moet binnen 1.5 week trouwen en wil dit niet zonder voortand doen :-)
De tandarts heeft een week geleden foto's getrokken (omdat ik pijn had aan een andere tand), dus ik vermoed dat hierop niets te zien was aan deze kroon
Alvast bedankt!
Ik heb bovenaan van voor een kroon sinds enkele maanden zonder problemen. Nu begon hij pijn te doen, vooral als ik erop bijt, of langs onderen op duw. De pijn wordt niet erger wanneer ik neerlig, dat is een goed teken dacht ik?
Sinds gisteravond let ik erop om bij het dichtbijten niet meer op die kroon te bijten (ik doe m'n onderste tanden wat naar achteren).
Hierdoor is de pijn veel beter, maar ik voel hem wel kloppen als ik de trap opga.
Wat denken jullie dat dit kan zijn? Is dit onrustwekkend of kan ik even afwachten?
Ik moet binnen 1.5 week trouwen en wil dit niet zonder voortand doen :-)
De tandarts heeft een week geleden foto's getrokken (omdat ik pijn had aan een andere tand), dus ik vermoed dat hierop niets te zien was aan deze kroon
Alvast bedankt!
Ik zou toch terug gaan. Soms…
Bedankt voor uw reactie!…
Niet waar ik op hoopte, maar ik zal morgen dan toch maar bellen.
Kan zo'n wkb meestal door de kroon heen? Of is de kans groot dat de kroon eraf zal moeten?
Alvast bedankt
Carolien
Zou mooi zijn als kroon eraf…
Vandaag is het kloppen zo…
Ik kon daarnet bij de tandarts terecht, hij heeft een lokale foto getrokken.
De tand is zo zwak dat het niet kan ontzenuwd worden.
Het gaat sowieso nog wel pijn gaan doen, maar niet te voorspellen hoe snel of hoe lang.
Als de pijn terug is en te hevig is, moet ik antibiotica nemen. Als de pijn dan binnen minder dan drie maanden terug is, is het geen goed teken.
Dan gaat de tand eruit moeten en tegelijkertijd ook mijn 3 of 5 andere voortanden. Omdat die allemaal ook heel zwak zijn en schuin naar voren staan.
En omdat het bot met de leeftijd minder schuin zou gaan staan (ofzoiets), zijn afzonderlijke implantaten geen goed idee volgens hem.
Hij zou ze allemaal trekken, dan zou ik twee weken geen tanden hebben en erna een jaar een tijdelijke uitneembare oplossing.
Ik heb hier wel schrik voor en probeer mij voor te stellen hoe zo'n tijdelijke oplossing dan is. Zie je dat hard, hoor je dat bij het praten, hoe gaat het eten...
Als iemand hier meer info heeft, graag.
Alvast bedankt
Caroline
Als de tand zo zwak is …
Als de fundering zo slecht…
Voor de kroon werd geplaatst…
Ik heb ook extreem lange of moeilijke wortels blijkbaar, ik weet niet of dat er ook iets mee te maken heeft...
Waarom een parodontoloog raadplegen? Wat kan die doen?
Weet niet of ik de verkeerde…