1 vulling boven de 100 euro??

Author:
emsje87
Posted:
wo, 05/12/2010 - 23:09
ik heb vorige week 1 kies gevuld en heb ongeveer 10 of 11 gaatjes...krijg er 6 vergoed...maar nu zit ik nog maar op de 4 maar ik ging ff inloggen op me zorgverzerkering..ze hebben dit voor 1 kies gedraceleer die dag voor 1 kies wat naar mijn idee echt belachelijk hoog is ik kan dat niet voor 5 vullingen die ik zelf moet betalen, betalen dus hier de rekening:

Tandheelkunde 29-04-2010 Betaald aan zorgverlener - € 0,00 € 0,00 € 12,81
Tandheelkunde 29-04-2010 Betaald aan zorgverlener - € 0,00 € 15,37 € 15,37
Tandheelkunde 29-04-2010 Betaald aan zorgverlener - € 0,00 € 0,00 € 33,31
Tandheelkunde 29-04-2010 Betaald aan zorgverlener - € 0,00 € 0,00 € 20,50
Tandheelkunde 29-04-2010 Betaald aan zorgverlener - € 0,00 € 0,00 € 20,50
Tandheelkunde 29-04-2010 Betaald aan zorgverlener - € 0,00 € 0,00 € 10,25

Belachelijk toch er was geen controle of extra onderzoek of foto...alleen borren en vullen dus..betekend dat er toch alleen 1 vulling en etsen en en verdoving toch geen 6 dingen, dit heb ik nooit gehad van geen enkele tandarts die andere 3 gaatjes waren ook belachelijk hoog geworden elke keer dubbel 20,50...

ik ben gewend om uiterlijk 70 euro betalen straks krijg dus geen vullingen meer vegoed, alleen verdoving etsen enz komt erbij...maar dan schrik ik echt van die bedragen, want moet veel wkbs ondergaan en die kies waar ik dus 29.04 aan ben geholpen zit een flinke bobbel onder bij het tandvlees...

graag jullie advies betalen jullie ook zoveel?
emsje87

Anesthesie A10 1 12,80
Tweevlaksrestauratie V12 1 33,30
Etsen plus onderlaag V21 1 20,50
Rubberdam V50 1 10,20

------+
Totaal


76,80
hier van de site gehaald...rubberdam had ik niet, dus dan zou ik juist nog goedkoper uit zijn 66 euro...geen 113 euro...echt hor waarom slaat hij elke keer 20,50 aan en meerde dingem wat op de site klopt lijkt mij..en dan houden ze ook beetje rekening mee met hoogste prijs gemiddelde toch :smt011
wo, 05/12/2010 - 23:23 Permalink
Illuminus

Heel eerlijk...met alleen bedragen is het lastig dr wat over te zeggen....misschien zijn er twee vullingen in 1 kies gelegd oid.

Menzis tv3 verzekerd?

Ik kan je redenaties ook slecht volgen.....op de site staan rekenvoorbeelden van restauraties...daar zijn variaties op mogelijk, maar zonder de codes is het lastig om er wat over te zeggen.
wo, 05/12/2010 - 23:52 Permalink
emsje87

ik zie geen codes helaas...maar vind bijna 113 echt veel, het was 1 kies...dus lijkt mij niet dat hij voor 2 vullingen rekent, het kan wel zo zijn dat hij onderlaagje heeft gedaan, maar dat is dan ook maar 20 euro..vind het beetjee aprat 6 dingen voor 1 vulling...ik heb hem niks ander zien doen dan borren en etsen en vullen...het was 2vlaks...het is jammer dat ik geen codes zie...maar naar mijn idee is dat belachelijk...hij heeft bij al die andere vullingen ook veel meer dingen gerekend ook stuk of 6 bedragen...ik kom zeker niet bij 6 kosten, maybe 4 etsen, vullen, onderlaagje en verdoving... ik zie alleen 2 voorbeelden staan hier op de site en ik kom er nog geen eens in de buurt van het bedrag...is eerder de helft ervan! ik vind het gewoon beetje belachelijk dat k straks voor 5 kiezen 600 euro moet betalen, wat naar mijn idee heel hoog is...en daarkomen de wkbs en trekken van kiezen nog bij..kan zowiso implaten betalen of bruggen...

ik zit bij anderzorg...
do, 05/13/2010 - 00:06 Permalink
Illuminus

Aan de tandarts vragen wat hij gedeclareerd heeft....en meteen een begroting laten maken voor de rest. Weet je waar je aan toe bent.

anderzorg is een onderdeel van menzis (maar wel een aparte verzekering).
Ik zou de polisvoorwaarden voor de wkb's eens doorlezen, anderzorg en menzis waren altijd erg royaal met het vergoeden van endo's.
do, 05/13/2010 - 00:13 Permalink
emsje87

Ik ga vrijdag ook gelijk bellen, maar vind het nogal vreemd...me vriendinne hoor ik over gaatjes gevuld 110 euro dat ze moeten betalen..ik vind het nogal hoog u niet? ze slaan ook bij elke vulling behandeling 2 keer 20,50 aan

ps. wat bedoel je met polisvoorwaarden voor endo's?? krijg 100 vergoed...allen de teckniekkosten plus de vulling dan nie...nou al is de vulling nu al zoveel, dan ben ik dan straks met techniekkosten zeker per wkb 150 euro kwijt...ik heb het net nagechekt elke vulling is bij hem belachelijk hoog sommige waren ook kleintjes.. de 29ste werd ik ook boos omdat het deed zo zeer ik sprong bijna omhoog ik zei nog er zit niet wat goed..de zenuw lijkt wel onstoken..hij zo ik ga de gaatjes eerst vullen dan zien we wel dan kan altijd wkb worden :-? ! dat is toch niet echt slim er zit nu een flinke bobbel, 1 vulling weer weggooid denk ik..hij zo ook over andere kies kan wkb worden maar eers vullen dan zien we wel..maar ik moet al veel zelf betalen, en zijn hoge rekeningen die vullingen dan vind ik het raar dat hij denk nou eerst vullen dan zien we wel terwijl ik echt pijn heb, kan niet straks 10 vullingen betalen..zo ziet er namelijk heel erg naar uit, dat ik straks meerdere kiezen meerde keren laten vullen terwijl hij ook vaak zegt bij kiezen oja dit zou wel een endo kunne worden :smt010
do, 05/13/2010 - 00:26 Permalink
mecánico para …

soms is herstel van een gebit gewoon duur. wel vervelend maar een vulling die "misschien" en wortelkanaal behandeling wordt is niet even uit de lucht komen vallen. Als ik effe snel lees heb je ook al een tijdje last en ben je even niet geweest. Vaak een combinatie van hoog risico en even niet komen is echt funest. Dat een vulling 110 kost kan ik niet beoordelen, maar soms is het wel het geval dat er van twee kanten een gat in een kies zit, en dan zijn het twee vullingen.

nb, als je alle oorzaken optelt die gaatjes veroorzaken en daar van zou optellen wat dat heeft gekost kom je trouwens op een nog hoger bedrag. dus de snoepfabriek verdient meer aan het maken van je gaatjes dan de tandarts die ze repareert.....think about that.
vr, 05/14/2010 - 21:14 Permalink
emsje87

mecánico para bicicletas 1 ding jij oordeelt veel te snel.

je concludeert dat ik al lang niet ben geweest: fout ben elk half jaar geweest, maar had een slechte tandarts..ze zag nooit gaatjes en maakte onvoldoende fotos.. zat later laatste 2 jaar vaak bij spoeddienst voor wkb en toen ging er pas belletje rinkelen dus mijn schuld nee absolut niet kan zelfs schade eisen.....dat wist ik achteraf pas dat weet je niet op een jonge leeftijd tot ik even bij de tandarts heb gewerkt

ten 2de, wie zegt dat ik bij de snoepfabriek kom? ik eet al heel lang geen snoep geen suiker in me thee of koffie...soms wijntje in het weekend...amper koolzuurdranken soms op avondje uit...denk dat vele mensen voorbeeld aan kunnen nemen...je oordeelt over dingen die je eigenlijk niet weet, en ik voel me echt een hoekje nu gestopt van slecht eten niet naar de tandarts gaan eigen schuld dikke bult slecht hygniene..Dat vind ik niet echt leuk, dat snap je denk ik wel!

ik heb gewoon slecht gebit, probeer er alles uit te halen wat er uit te halen valt, meerdere kiezen scheuren voortanden kiezen van alles, nog steeds kaak onsteking en nieuwe apex waarschijnlijk en wkbs...me tandarts zegt ook dat ik slecht gebit heb en dat ik verder goed schoonmaak, ik heb nooit tandsteen gehad of wat dan ook ik heb alleen vette pech..en als je werkloos ben zijn de rekeningen niet zo leuk...

ik weet uit mijn ervaring als je zegt je hebt 10 gaatjes en veel pijn aan kiezen dat mensen denken eigen schuld dikke bult die snoept die is heel vaak niet geweest, maar als je mij verhaal weet denk je anders...dus misschien een lesje voor de meeste mensen

nee het was 1 gaatje, er is alleen ge-etst en gevuld..magoed ik vraag het maandag na
vr, 05/14/2010 - 21:49 Permalink
mecánico para …

je kan misschien je recht halen als het om nalatigheid van de tandarts gaat, maar vertel me eens hoe jij denkt dat die gaatjes in je kiezen zijn gekomen? Daar ben ik namelijk wel benieuwd naar.Heb je vroeger heel veel vullingen gehad of een afwijking aan je glazuur? Op je 22e wortelkanalen behandeld aan de 37, apex resecties, bot ontstekingen, terugtrekken tandvlees, las ik ergens iets over stifttanden? is namelijk niet echt doorsnee. Tenzij er in je verleden een aanleiding is geweest en dit, ondanks gezond gedrag nu, de nasleep is.
Maakt het verhaal van je vorige tandarts niet ineens geweldig, maar ik heb zovaak mensen horen zeggen dat het aan de behandelaar ligt en niet aan hun zelf, dat ik daar standaard achter mijn oren ga krabben.

Dat ik snel oordeel in jouw ogen is dus eigenlijk een ingebouwde radar voor wonderlijke verhalen en aparte problemen. Wil niet zeggen dat ik je niet geloof, maar ik mag het toch hopelijk wel apart vinden zo'n verhaal. Dus ga vooral niet denken dat ik een mening over je hebt. Hoogstens een gedachte over je verhaal hier.
vr, 05/14/2010 - 22:35 Permalink
emsje87

hmm ik kan er niks aan doen. poetste altijd goed mijn tandjes nog steeds :smt001 ! maar mijn tandarts was heel heel slecht...ik kwam met bij haar met helse pijn..echt sliep niet en kon wel janken zei o ik zie niks en deed er zoals altijd een kruidnagelextract papje in..ik zo kruidnagel:S ik zei altijd is dat wel gezond...en klaage ook tegen haar ook over andere kiezen, en toen ben ik andere tandrats gaan zoeken en zij heeft alle gaatjes over hoofd geziend die kunnen er al blijkbaar al jaren zitten al vanaf me jeugd? dus mijn schuld nee zeker niet..en die botonsteking...tja nog apart verhaal, ik klaagde veel over me doorkomen verstandkiezen maar volgend haar kon het nog wel ff..ik zo er is geen plaats voor, me achterste kiezen zitten al tot me wang..dus ik eindelijk na heel lang doorverwijzing gekregen...en toen zagen ze bij kaakchirurgie botonsteking heel veel, nog tijd last gehad..en slecht liggende verstandkies..sinds 1 jaar heb ik alleen maar pijn dat ik alles niet meer zie zitten, en ben toen andere tandarts gaan zoeken alleen de hygenie was daar heel slecht hij had gewone kleding aan zat veel aan zijn oog, en na de wkb bleef het maar zeer doen vandaar die apex en die kaakonsteking waar die botonsteking zit gaat maar niet weg om zomaar te zeggen

ps. ik heb nog geen stiftanden, moeten alleen wel maybe tanden getrokken, 37, en melkies 35, glazuur kan wel wat mis zijn waardoor ander zo slecht gebit? terug getrokken tandvlees niet dat ik weet...wel kaak onsteking, botonsteling en wortelkanaal behandlingen, en die gaatjes...

mijn broer had ook heel slecht gebit na mijn tandarts die volgende tandarts schrok ook werden ook paar wkb's en gelukkig maar 3 gaatjes bij mij ziet het er slechter uit...ik kan me zelf niet de schuld geven vind ik, ik was geen tandarts had geen idee? zoals elke tiener adosolecent..tot je pijn krijgt..Tuurlijk toen ik jong was heb ik gesnoept..maar dat is alang niet meer zo..mijn oude tandarts heb flinke foute gemaakt onstekingen lekker laten zitten zoals ze zijn, gaatjes niet zien dus ook laten zoals het zijn...verstandkiezen lekker laten zitten..

ik geef mezelf dus echt niet de schuld zoals ik al zei ik ben geen tandarts...dus ik kon het niet weten, totdat ik bij de spoeddienst zat en zei dat die erg onstoken..naar mijn idee nalatig heid van me oude tandarts, is me gebit verpest..als ze optijd bij alle gaatjes was had ik het gezeur nu niet..en alle verschrikkelijke pijn en kosten niet..het is gewoon allemaal zo oneerlijk en dat doet pijn...ook al lees je reactie...tuurlijk k heb geen sterk gebit broze tanden zei mijn tandarts ook maja je bent zoals je bent
vr, 05/14/2010 - 23:24 Permalink
emsje87

ontstaan van die gaatjes is niet de schuld van de vorige tandarts in ieder geval... zijn groter geworden dan nodig door (te)laat ingrijpen, ok. maar de tandarts heeft ze niet zelf gemaakt......


ik was 12 waarschijnlijk en 15 en 18 ..die gaatje zitten er al jaren...ik heb slechte tanden jaren medicijnen gebruikt, maar mijn oude tandarts had moeten ingrijpen...en niet alsof doen of alles in orde is...en ik zat 2 keer bij de spoeddienst en zij zagen we flinke onstekineg, zelfs ziekenhuis dacht waarom hebben ze je niet eerder doorgestuurd? dus tja...tuurlijk komen die gaatjes niet vanzelf...maja als je jaren lang slechte tandarts heb..en ze vult de vullingen nie goed, oude lekkende vulling met flinke ruimte...als ik huilend bij haar kwam deed ze er een kruidnagelpapje in...tuurlijk heb ik vroeger wel eens gesnoept..als je 12 bent weet je niet wat het kwaad ervan is...ik vind mezelf niet fout...ze had elk jaar die jaren lang moeten ingrijpen ik zit nu met heel slecht gebit en met de gebakken peren, me broer's gebit is nu gelukkig in orde
vr, 05/14/2010 - 23:29 Permalink