Binnenkort naar de tandarts? Gebruik de groene button "Vraag een afspraak aan" op de pagina van de tandartspraktijk op deze site waarmee u een afspraak wilt maken. Snel, makkelijk en zonder wachttijd, de tandarts belt u zo snel mogelijk.
Hoe kan een schade verhalen? | Page 2 | Tandarts.nl
32 berichten / 0 nieuw
Pagina 2 van 4
De tandartsen hebben er niks
Wouter
Offline
Laatst gezien: 1 jaar 11 maanden geleden
Geregistreerd: 09/12/2018 - 15:50
door Wouter vr, 09/14/2018 - 01:10
(Reply to #11)

De tandartsen hebben er niks aan als andere tandartsen slecht werk afleveren. Slechte tandartsen verpesten namelijk een hele hoop voor goede tandartsen. Dus rare fratsen worden echt wel afgerekend.

Ik ben het met u eens. Desondanks steunen tandartsen elkaar bij juridische procedures. Ik weet het mede omdat een vriend van me tandarts is.

De tandartsen hebben er niks
martine
Offline
Laatst gezien: 1 maand 2 weken geleden
Geregistreerd: 02/23/2018 - 16:09
door martine vr, 09/14/2018 - 09:22
(Reply to #12)

Waarom vraagt U dit niet aan uw vriend, die tandarts is.
Heeft U soms problemen met uw vriend, de tandarts ?

je kan een formele klacht
Wouter
Offline
Laatst gezien: 1 jaar 11 maanden geleden
Geregistreerd: 09/12/2018 - 15:50
door Wouter vr, 09/14/2018 - 17:28
(Reply to #13)

via de tuchtraad klacht indienen. Maar die doen geen uitspraken over geld, alleen of de klacht gegrond is of niet in hun visie. of zelf een specialist inschakelen en naar de rechter, maar die route geef ik weinig kans. De klachtenregelingen zijn namelijk bij wet ingesteld. Doel is mede de druk op de rechtbanken te verminderen...Reden waarom de rechtbank de zaak zeer waarschijnlijk terug zal verwijzen daarheen...Tenzij er een uitspraak van de tuchtraad ligt. In uw voordeel.
Er is overigens geen verschil tussen specialisten ingeschakeld door verzekeringen, door de tuchtraad of via klachtencommissies, meestal zijn het dezelfde mensen. Er zijn in NL niet zoveel tandartsen die en hier ervaring mee hebben, en die het willen doen.
U kan eens met MEDAS contact opnemen. dat is een organisatie voor beoordeling van klachten in de zorg.
U bent overtuigd, maar durft de gang via de meest logische wegen niet aan... wat mij te denken geeft over de validiteit van de claim. Is het klip en klaar,dan is het klip en klaar. en nogmaals, die organisaties houden zorgverleners niet de hand boven het hoofd... die aannames zijn en nergens op gebaseerd, en niet aantoonbaar. Probleem met aannames is wel vaker da ze niet kloppen. Tenminste: concreet bewijs van uw kant voor die stellingen heb ik nog niet gezien. Zo lust ik er nog wel een paar...
Meest logische weg lijkt mij : mediation (tenzij u onderste uit de kan wilt met alle risico van dien). Of klacht via beroepsorganisatie, mede omdat daar tegenwoordig ook uitspraak en vaststelling over financiële kant gedaan kan worden. Maar dit wilt u allemaal niet horen geloof ik. Dus nogmaals succes ermee.

Dank!

De tandartsen hebben er niks
Wouter
Offline
Laatst gezien: 1 jaar 11 maanden geleden
Geregistreerd: 09/12/2018 - 15:50
door Wouter vr, 09/14/2018 - 17:32
(Reply to #14)

Uw vragen vind ik niet ter zake dienend. Maar ik beantwoord ze uit beleefdheid.
1. Omdat ik informatie uit meerdere bronnen wil.
2. Die vriend van me is geweldig tandarts. Scherp, snel en klantvriendelijk. Ik zou hem iedereen aanbevelen.

De tandartsen hebben er niks
vV
Offline
Laatst gezien: 7 uur 50 min geleden
Geregistreerd: 04/26/2004 - 02:00
door vV ma, 09/17/2018 - 17:11
(Reply to #15)

je vriend de tandarts kletst behoorlijk uit zijn nek over de beroepsgroep waar hij deel van uitmaakt. Spijtig dat hij dat beeld heeft blijkbaar maar dat is echt onterecht.
Ik vraag mij wel af hoe hij erbij komt..?? wat mij nog het meeste stoort is dat hij er blijkbaar aan meedoet (anders had HIJ wel geholpen ermee namelijk).

De tandartsen hebben er niks
Wouter
Offline
Laatst gezien: 1 jaar 11 maanden geleden
Geregistreerd: 09/12/2018 - 15:50
door Wouter ma, 09/17/2018 - 19:38
(Reply to #16)

je vriend de tandarts kletst behoorlijk uit zijn nek over de beroepsgroep waar hij deel van uitmaakt. Spijtig dat hij dat beeld heeft blijkbaar maar dat is echt onterecht.
Ik vraag mij wel af hoe hij erbij komt..?? wat mij nog het meeste stoort is dat hij er blijkbaar aan meedoet (anders had HIJ wel geholpen ermee namelijk).

Dank voor uw reactie. Ik ben op dit forum enkel om erachter te komen hoe ik mijn schade kan verhalen op de tandarts. Dien ik een aangifte te doen bij de politie?

De tandartsen hebben er niks
vV
Offline
Laatst gezien: 7 uur 50 min geleden
Geregistreerd: 04/26/2004 - 02:00
door vV di, 09/18/2018 - 08:21
(Reply to #17)

nu ben je echt heel erg het spoor bijster...Hoe je dat kan doen heb ik al bij herhaling verteld... ik begrijp echt niet wat de politie hiermee te maken heeft.

klacht indienen
Tissa Buut
Offline
Laatst gezien: 3 maanden 3 weken geleden
Geregistreerd: 04/19/2019 - 20:46
door Tissa Buut vr, 04/19/2019 - 21:01
(Reply to #18)

Het valt echt niet mee om een klacht gegrond te krijgen;
indienen gaat best, maar ik heb toch ook wel het gevoel dat je tegen een muur oploopt;
en dat bemiddeling ook niet altijd even onpartijdig is;
het voelt als schoppen tegen een olifant.
Is mijn ervaring althans.

dat er een klacht is,
vV
Offline
Laatst gezien: 7 uur 50 min geleden
Geregistreerd: 04/26/2004 - 02:00
door vV za, 04/20/2019 - 16:11

dat er een klacht is, betekent idd nog niet dat ie ook gegrond is. of bewijsbaar is. Heel veel mensen , en dat zal ook aan de kant van beoordelaars soms best wel het geval zijn, kampen nu eenmaal met het verschil tussen ""niet goed gedaan"" en ""niet goed gegaan"". De meeste behandelingen in de mondzorg vallen onder het principe""inspanningsverplichting"' en niet onder "'resultaatverplichting"". Veel mensen die het idee hebben dat er iets verkeerd gegaan is leggen dit uit vanuit een resultaatverplichting. Terwijl het in de meeste gevallen beoordeeld moet worden vanuit een inspanningsverplichting. En dan valt veel idd onder "'verkeerd gegaan"' en is er geen reden een klacht gegrond te verklaren. Dit is algemeen. Om een indicatie te geven of iets onterecht ongegrond verklaard is, wellicht, zijn details over de discussie nodig.

Niet goed gedaan, inspanningsverplichting
Tissa Buut
Offline
Laatst gezien: 3 maanden 3 weken geleden
Geregistreerd: 04/19/2019 - 20:46
door Tissa Buut za, 04/20/2019 - 20:43
(Reply to #20)

Niet om uitgebreid in te gaan op mijn specifieke geval, weet ik zeker dat het ging om een
nagelaten inspanningsverplichting.
Ik vond dat ik het ook kon aantonen.
Het bleef echter bij:
' Ik heb alles gedaan wat ik kon."

Maar mijn punt is nu het proces van klachtenbemiddeling.
Na het sturen van het feiten relaas gaat alles rollen.
Het is ja tegen nee, en de arts is zeer ontstemd. Biedt nog wel aan alsnog te behandelen maar
wie wil nou graag in de stoel gaan liggen bij een arts die boos is... En ik was al bezig met een kennismaking bij een ander.

Maar ik wilde graag openheid hebben over wat er nou gebeurd was, en dat ik daardoor schade had. Financieel maar emotioneel ook behoorlijk.
Ik wilde graag gehoord worden.
Maar hoe verder het proces vorderde hoe ondoorzichtiger het werd.
Arts had brief geschreven naar bemiddelaar, maar daar werd ik pas over ingelicht toen ik na verloop van tijd vroeg hoe het ervoor stond.
Nadat ik het mocht lezen heb ik via bemiddelaar schriftelijk gereageerd.
De arts heeft daarop ook weer reactie gegeven, maar alleen telefonisch met bemiddelaar, waar ik summier een briefje over kreeg.
Inhoudelijk ging deze reactie niet op mijn brief in.

Deze gang van zaken was niet transparant meer en het gaf me een onbehagelijk gevoel.

Het resultaat was een mail van bemiddelaar uiteindelijk dat informele bemiddeling niet bracht wat gewenst werd, en dat ik een formele procedure kon starten.
En die formele fase zou dan afgesloten worden door een eindoordeel van..... juist, de betreffende tandarts.

Toen heb ik besloten te stoppen.
Ik word niet blij van een gevecht, en ik wilde niet verder gaan dan het informele gedeelte.
Maar ik blijf het allemaal dubieus vinden. En probeer het nu achter me te laten.

Pagina 2 van 4