Binnenkort naar de tandarts? Gebruik de groene button "Vraag een afspraak aan" op de pagina van de tandartspraktijk op deze site waarmee u een afspraak wilt maken. Snel, makkelijk en zonder wachttijd, de tandarts belt u zo snel mogelijk.
dubbele betaling (of niet) | Tandarts.nl
3 berichten / 0 nieuw
dubbele betaling (of niet)
mike
Laatst gezien: 2 jaar 10 maanden geleden
door mike di, 10/10/2017 - 17:21

Geachte forumleden,

Zojuist ontving ik de rekening van een wortelkanaalbehandeling.
De tandarts is net afgestudeerd (en dus nog onervaren). De eerste behandeling vond bij een andere tandarts plaats in het weekend.
De tweede behandeling (die overigens erg netjes werd uitgevoerd) nam teveel tijd in beslag en kon niet worden afgemaakt. Dit kwam mede omdat mijn tandarts een second opinion wilde van een meer ervaren collega. Daar heb ik ca. 10 minuten op moeten wachten en deze tweede tandarts heeft ca. 10 minuten tijd aan mij besteed.

Doordat ik terug moest komen heeft mijn tandarts enkele handelingen dubbel verricht w.o. een rubberdam aanbrengen en gebruik van de microscoop.
Vooral deze laatste loopt nogal in de papieren.
Ik ben van mening dat we onvoldoende tijd hadden omdat ze nog onervaren is en de second opinion nodig had (totale duur dus 15 tot 20 min). Dat is niet anders maar om dan handelingen dubbel in rekening te brengen vind ik persoonlijk niet redelijk.

Vindt u het redelijk dat ik voor wat in principe één behandeling zou kunnen zijn twee keer de microscoop (a 72,61) moet betalen?

Bedankt alvast voor uw kijk op de zaak.

Vriendelijke groet,
Mike

wat zegt de tandarts er zelf
vV
Laatst gezien: 2 dagen 14 uur geleden
door vV wo, 10/11/2017 - 08:15

wat zegt de tandarts er zelf van? is toch de eerste plek om deze vraag neer te leggen vind ik. Ik heb verder geen beeld van wat er aan tijd was ingepland, over de reden van de vragen mening van de andere tandarts en zo nog wat randzaken die een belangrijke rol spelen. Mij komt voor dat de inspanningsverplichting incl extra mening ruim voldoende reden geeft tot de extra afspraak. Mits de microscoop ook daadwerkelijk gebruikt is, niets mis mee. We gaan heel langzaam toe naar een situatie dat microscopen net zo bij de behandeling horen als de cofferdam . Wanneer het anders gegaan was zonder extra visie en extra afspraak en niet goed uitgevoerd was het ook niet goed geweest...

Vriendelijk dank voor uw
mike
Laatst gezien: 2 jaar 10 maanden geleden
door mike wo, 10/11/2017 - 19:02

Vriendelijk dank voor uw reactie.
Vandaag heb ik het voorgelegd aan mijn tandarts en daar word ik over teruggebeld. Uiteraard is de tandarts de eerst aangewezen persoon om dit te beoordelen maar dat lukte gisteren niet meer.