!

Author:
Marjj
Posted:
zo, 09/14/2008 - 22:19
Tijdje geleden brak tijdens het eten van gewoon een zachte boterham een stukje van mijn achterste kies af. Met tandenpoetsen nog een stukje.

Dus..afspraak gemaakt bij de tandarts.

Deze constateerde: tja.. dat moet een kroon worden. Ik meldde gelijk maar even een andere kies die mijn inziens ook op instorten stond en ja hoor, ook deze werd genomineerd voor een kroon.

Ik vroeg of het geen kwaad kon nog even zo door te lopen en smeerde hij er een goedje op om het af te sluiten. Althans.. toen ik thuiskwam zag ik het op een kies zitten VOOR de afgebroken kies..vond het al vreemd maar ja.

Omdat ik tussendoor een operatie had, ging het allemaal wat langer duren. De kies die afgebroken was begon zo nu en dan te zeuren.

Vorige week dan eindelijk de afspraak om vast 1 kies voor te bewerken voor een kroon. Afspraak van een uur lang stond gepland.

Ik kom daar en zeg: ik wil even melden dat die kies wel af en toe zeurt, ik weet niet of daar nog eerst wat mee gedaan moet worden? Hij mompelde iets van... onmogelijk. Ik zei.. nou toch is het zo. Hij keek en zei.. het is toch de voorlaatste kies? Ik zei nee... de achterste! Had dit toen duidelijk aangegeven en zelfs een leek kon dat nog zien. Oh er ligt waarschijnlijk een zenuw bloot.
Tja.. zegt hij.. dat wordt of een wortelkanaalbehandeling, of een kroon of trekken. Ik zei nou.. mijn ervaring met wortelkanaalbehandeling is, dat het op een gegeven moment allemaal toch weer afbreekt omdat het afsterft, dus wordt het alsnog een kroon of trekken. En aangezien ik al 2 kronen moet had ik zoiets van... trek hem er dan maar uit. Het is toch de achterste en niemand ziet dat. Maar.. niet vandaag! Ik heb nog een belangrijke afspraak. Dus smeerde hij er nog maar een klodder roze spul op.

Zonder verder wat te doen (dus ook niet vast de kies voorbewerken aan de hele andere kant) werd ik dus weer weggestuurd (vraag me af hoe ze die 55 minuten zijn doorgekomen, want zolang was mijn afspraak eigenlijk)

Affijn, morgen is de dag dat die kies getrokken gaat worden. Echter heb ik ondertussen een paar helse avonden en nachten achter de rug van gigantische pijnen. Naproxen, ibuprufen, paracetamol... het werkt allemaal niet. Ik heb zojuist paracetamol met codeinne ingenomen en over een uurtje nog maar 1 innemen voor het slapen gaan.

Ook meldde ik toen ik kwam voor die afgebroken kies dat ik bovenin ook wat voelde alsof er een stukje ontbrak. Hij heeft er niet eens naar gekeken! Lijkt wel of hij kroongeil is. Heb er vorig jaar ook al 4 moeten nemen??

Kortom, ik voel me niet gelukkig bij deze tandarts. Heb al een hele zoektocht gehouden naar een andere, maar niemand neemt patienten aan of er zijn hele lange wachtlijsten.

Ik zoek ook een tandarts die zelf kan werken met lachgas, aangezien 1 van mijn kinderen zich ook totaal niet laat behandelen door het feit hoe hij behandeld is bij deze tandarts. En steeds naar het ziekenhuis voor behandeling voor hem is ook gewoon geen doen.

Maar ja... door de lange wachtlijsten zit ik helaas nog wel even aan hem vast.

Ik hoop dat ik de laatste helse nacht in ga. En na morgenmiddag geen last meer heb. Dit gun je je ergste vijand nog niet toe. Ik kan heel goed pijn verdragen maar niet in mijn mond.

Wie er nog een goeie tandarts in Almere weet die wel goed is, goed met kinderen om kan gaan EN met lachgas kan werken, dan hoor ik dit heel graag!
Knis

Hoi Maja,
Ben ook op zoek naar een (andere) goede tandarts in Almere. Ik heb dus wel belang bij die lijst aangezien ook ik steeds tegen de boodschap van het niet meer aannemen van patienten oploop.
Ik hoor graag van je!
Groet,
Richard
do, 02/26/2009 - 09:54 Permalink
Marjj

Hoi Richard,

Ik loop nu bij
*sorry, er mogen hier geen (praktijk)namen worden genoemd. Je kunt dit alsnog via de pb doorgeven.*
Je wordt als nieuwe patient alleen pas na een maand of 2 in behandeling genomen. Dat is ongeveer
de wachttijd. Dus als je een spoedklacht hebt, moet je nog even bij je huidige tandarts terecht.

Ik kom hier sinds begin januari en ben erg tevreden. :lol: Het wantrouwen in mijn vorige tandarts was terecht :smt010 !
Er kwam zoveel ellende naar boven, dat ze daar dachten dat ik jaren niet meer bij een tandarts geweest was, terwijl ik altijd elk half jaar ging! Heb nu een aantal flinke rekeningen achter de rug en ben nog niet klaar, maar dan weet ik wel dat het straks helemaal in orde is. Deze let ook op het estetische (aanzicht) wat mijn vorige tandarts totaal niet boeide :smt012 . Die was alleen maar uit op kronen plaatsen en zag een afgebroken kies (die dus begon te ontsteken en later eruit getrokken moest worden) gewoon over het hoofd!!!! :smt018

Nee *naam verwijderd* heb ik via een kennis van mij doorgekregen en ben er zeer tevreden over. Zeker een aanrader! Hij zit in tussen de vaarten.

Groetjes
do, 02/26/2009 - 22:58 Permalink