Binnenkort naar de tandarts? Gebruik de groene button "Vraag een afspraak aan" op de pagina van de tandartspraktijk op deze site waarmee u een afspraak wilt maken. Snel, makkelijk en zonder wachttijd, de tandarts belt u zo snel mogelijk.
Mijn tandarts wil mijn tanden en kiezen niet trekken. | Page 2 | Tandarts.nl
33 berichten / 0 nieuw
Pagina 2 van 4
mecánico para b...
Laatst gezien: 7 jaar 1 maand geleden
door mecánico para bicicletas ma, 10/23/2006 - 15:30

1 reden? Simpel, omdat het in gaat tegen alle ethische principes om gezonde tanden op te offeren.

Vind u. Maar dat is alleen uw gevoel dat u in deweg zit in dit geval. Heeft hoegenaamd nix met ethiek te maken. Sommige verdienen er zelfs een broodje mee: verstandskiezen bijvoorbeeld? Premolaren voor een beugel. En zo kan ik nog wel wat verzinnen.
Maar goed, dit wordt een beetje de wil van de wens negeren omdat u de tang niet op een gave kies wilt zetten, de patient opzadelt met een partetiele prothese en aansluitend het verval, verlies van geld en alles voorlief neemt en dan............toch naar die bovenprothese toewerkt. Waarom altijd je eigen gevoel in de weg gaan zitten terwijl de patient mogelijk meer gebaat is bij een duidelijke en eenduidige aanpak.

Kijk maar eens hoeveel implantaat gedragen prothetiek wordt gemaakt en waarbij mogelijk goede tanden worden opgeofferd ten gunste van een ideaal ontwerp.

Dus, zo simpel als u denkt het te kunnen stellen is het helemaal niet

vV
Laatst gezien: 12 uur 33 min geleden
door vV ma, 10/23/2006 - 16:00

als het in het plan van pas komt kan een gezonde kies (of liever een kies met op zich toekomst..kan best een wat minder gezonde zijn, bv vulling, misschien zelfs endo/kroon etc mits geen paroprobleem) het veld ruimen in de lijn van het gehele plan.
Want dan gaat de algemene mondgezondheid boven het individuele element.

Dat heb ik beloofd te doen, niet kostte wat kost 1 enkel element behouden alleen maar omdat er met die ene niets aan de hand is.

Voor de rest gaan we behoorlijk off-topic, want daar gaat het niet meer over. Wat idd van belang is, is de leeftijd van vragensteller, en een goed beeld van de algemene mondgezondheid en motivatie. Want je kan wel een plan van 5000,= maken, als iemand daar zelf geen trek in heeft of het niet goed onderhoud kan je daar beter niet aan beginnen...

mecánico para b...
door mecánico para bicicletas ma, 10/23/2006 - 16:21

Dat zeg ik. Gamma!

Flandria
Laatst gezien: 13 jaar 7 maanden geleden
door Flandria do, 10/26/2006 - 16:04

als het in het plan van pas komt kan een gezonde kies (of liever een kies met op zich toekomst..kan best een wat minder gezonde zijn, bv vulling, misschien zelfs endo/kroon etc mits geen paroprobleem) het veld ruimen in de lijn van het gehele plan.
Want dan gaat de algemene mondgezondheid boven het individuele element.

Uiteraard. Dat doet iedereen zo, maar in deze situatie gaat het meer dan om 1 of een paar kiezen.

Dat heb ik beloofd te doen, niet kostte wat kost 1 enkel element behouden alleen maar omdat er met die ene niets aan de hand is.

Dat is dus niet deze situatie en daar ben ik het dus mee eens...

Flandria
door Flandria do, 10/26/2006 - 16:04

Dat zeg ik. Gamma!

Maar dat zegt topicstarter niet. Delta. :smt003

mecánico para b...
door mecánico para bicicletas do, 10/26/2006 - 16:10

dan zeg ik over en sluiten RomeoDelta.

Flandria
door Flandria do, 10/26/2006 - 16:18

Aye aye sir Wink

Bij mij is andersom ! Ik wil
Carmx46
Laatst gezien: 1 jaar 1 maand geleden
door Carmx46 vr, 04/05/2019 - 18:52
(Reply to #18)

Bij mij is andersom ! Ik wil mijn tanden niet trekken maar blijkbaar heb ik
paradontitis en ben ik 53j dus wilt tandarts al mijn tanden trekken en prothese zetten
Wat ik niet wil !
Heb geen tandpijn ! Maar nu gaan mijn tanden wel erg achteruit vanwege niet meer tandarts kan ! Gedaan jaarlijks controle !
Al twee jaar en ging eerst jaarlijks maar als telkens gezeur dien te horen ik alles trekken moet en tandarts zelfs als tand zit beetje herstelt moet worden dit niet doet vanwege zijn alles eruit of niets !
Vind is toch mijn eigen beslissing als ik niet of nog niet zo gebit wil die in glas gezet word als slaapt zal ik zeggen

Andersom bij mij
Mimi
Laatst gezien: 4 maanden 4 weken geleden
door Mimi vr, 04/05/2019 - 20:37
(Reply to #19)

Je kunt een andere tandarts zoeken en vragen om een second opinion. Mocht de andere tandarts hetzelfde zeggen, kun je erover nadenken en een besluit nemen.
Sowieso is mijn mening om niet bij een tandarts te blijven die je niet meer kan/wil vertrouwen.

Andersom bij mij
afbeelding van Lieneke
Lieneke
Laatst gezien: 1 dag 9 uur geleden
door Lieneke ma, 04/08/2019 - 08:41
(Reply to #20)

Gezien uw Nederlands...zou er sprake kunnen zijn van een communicatie-probleem? Parodontitis is zeer ongezond en verloopt vrijwel altijd klachteloos. Mensen met parodontitis lopen flink verhoogd risico op hart- en vaatziektes en met 49 andere ziektes zijn er relaties. Kortom: als u blijft doorlopen met zware parodontitis, kunt u hiervan behoorlijk ziek worden. Uw tandarts is verantwoordelijk voor uw gezondheid. Als je van het 'gezeur' wil af zijn dan vraag hem om een formulier waarbij u ondertekent dat u volledig bent geïnformeerd over de risico's en dat u deze zelf draagt.

Wat verwacht u eigenlijk van de tandarts? Laat u bijvoorbeeld wel gaatjes vullen die u nog niet voelt? Of wilt u enkel geholpen worden bij kiespijn? Waarom gaat u dan naar de controle? Wat wilt u nu echt?

Pagina 2 van 4