* Binnenkort is de site vernieuwd! Sneller, makkelijker en completer.
* Regel een afspraak via de groene button op deze site op de praktijkpagina van je tandarts.
Ben je bereid om meer dan 100 km te rijden voor de tandarts? | Page 5 | Tandarts.nl

Ben je bereid om meer dan 100 km te rijden voor de tandarts?

45 berichten / 0 nieuw
Pagina 5 van 5
Re: Ben je bereid om meer dan 100 km te rijden voor de tanda
Gerry1976
Laatst gezien: 9 jaar 2 weken geleden
door Gerry1976 za, 10/01/2011 - 00:28

Ik zal er geen 100 km voor willen rijden, omdat ik denk dat er binnen die honderd km ook wel ergens een Angsttandarts te vinden zal zijn.
Ik heb zelf ook een ontzettende hekel aan naar de tandarts gaan.
Bij de tandarts lig ik zo stijf als een plank in de stoel, en op 1 of andere manier is mijn kaak en tong tijdens de behandeling zo gespannen als wat.
Maar ik vraag me wel eens af als het tegenwoordig nog noodzakelijk is om naar een angsttandarts te gaan, en wat het verschil echt is behalve de veel duurdere rekeningen.
Want heb op 10 minuten rijden van mijn huis een gewone tandarts zitten die(ja ze zijn er echt wel) zo menselijk als wat is en erg veel geduld heeft.
Lijkt me toch echt dat de gewone tandartsen van tegenwoordig veel dichter bij de patienten staan en ook wel op angstige patienten kunnen inspelen, die van mij in ieder geval wel.
Dus ben echt benieuwd naar de reactie van mensen die 100 km of meer reizen ervoor over hebben, wat het verschil is bij die tandarts.

leonkoster
Laatst gezien: 8 jaar 11 maanden geleden
door leonkoster ma, 10/17/2011 - 17:35

Ik ben zelf ook totaal geen tandarts fan, maar 100KM reizen voor een tandarts is absurd vind ik, 10-15KM vind ik nog te doen, en dan met nadruk op ''nog''.
In uiterste nood gevallen moet een patiënt toch ook gouw in de tandarts zetel kunnen zitten.

Dus nee, ik ben daar niet toe bereid.
Mijn huidige tandarts zit gelukkig op <1KM afstand.

Als je zeg maar 30KM moet rijden voor een speciale angst tandarts, dat is ook wel te doen, maar ook hier weer is 100KM veels te veel.
Een patiënt moet namelijks ook nog eens een hele rit terug rijden of gereden worden, en dat is in de meeste gevallen nou ook niet echt fijn.

Nieuwstjes
Laatst gezien: 5 jaar 8 maanden geleden
door Nieuwstjes do, 02/12/2015 - 16:21

Zeker wel, in mijn geval zou dat ook echt nodig zijn. Anders zou ik helemaal niet gaan.

slechtetanden
Laatst gezien: 4 jaar 4 maanden geleden
door slechtetanden zo, 06/21/2015 - 06:35

Ik heb "nee" gestemd. Of ik ben afhankelijk van de fiets, of ik ben afhankelijk van het OV. Ik zie het niet zitten om met 4 verdovingen in de bus/trein te zitten, waardoor anderen naar je zitten te staren. (dat gevoel heb je in ieder geval dan wel altijd) Met de fiets ga ik echter wel 15 km verderop naar een tandarts toe. Hier doe ik ongeveer 45 minuten over, afhankelijk van het weer. Reistijd vind ik dus minder belangrijk.

Pagina 5 van 5