* Binnenkort is de site vernieuwd! Sneller, makkelijker en completer.
* Regel een afspraak via de groene button op deze site op de praktijkpagina van je tandarts.
Ben je bereid om meer dan 100 km te rijden voor de tandarts? | Page 3 | Tandarts.nl

Ben je bereid om meer dan 100 km te rijden voor de tandarts?

45 berichten / 0 nieuw
Pagina 3 van 5
Afstand
Mariskaamsterdam
Laatst gezien: 16 jaar 1 maand geleden
door Mariskaamsterdam zo, 08/29/2004 - 08:11

Het zou mij werkelijk helemaal niet uit maken, of ik er nou 10 of 100 kilometer voor moet rijden. Als ik maar het begrip en aandacht krijg, die een angstpatiente nodig heeft. Gelukkig heb ik er een gevonden bij mij in de buurt(in de buurt van Amsterdam), waar ik vrijdag voor het eerst heen ga. Heel veel succes iedereen verder. Lol

Syl
Laatst gezien: 16 jaar 6 dagen geleden
door Syl ma, 10/18/2004 - 12:10

Ik ben dus ook zo iemand die het niet erg vind om ver te moeten rijden voor de tandarts! Woon zelf in een klein dorpje vlakbij Assen en mijn tandarts zit in Rotterdam.

Ben een enorme schijterd voor de tandarts en vertrouw deze man voor meer dan 100%, moeite van het bijna 3 uur in de auto zitten dan ook dubbel en dwars waard wat mij betreft!

Lang leve mijn tandarts! :smt038 :smt023

Grtz,
Sylvia :smt039

Linda39
Laatst gezien: 7 jaar 3 maanden geleden
door Linda39 di, 11/16/2004 - 21:59

298 km heen en 298 km terug maar ik heb het er zeker voor over gehad!

gr.Linda

angstige patient
Laatst gezien: 13 jaar 4 maanden geleden
door angstige patient do, 03/31/2005 - 20:10

:-? Tot nu to ga ik braaf naar de tandarts (nooit problemen). Toch heb ik al bijna 15 jaar de verschrikkelijke angst voor het moment dat ik te horen ga krijgen dat er iets moet gebeuren. Ik denk dat als het moment daar is, ik desnoods naar het buitenland uitwijk om behandeld te worden door iemand waarvan ik zeker weet dat die met mijn angst om kan gaan.

Waarom boze patiënt??
admin
Laatst gezien: 2 weken 5 dagen geleden
door admin do, 03/31/2005 - 21:03

Beste boze,

Eigenlijk snap ik uw stelling/vraag/opmerking niet. U geeft aan bang te zijn voor evt behandelingen die mogelijk ooit eens op u af zouden kunnen komen. Vervolgens geeft u aan naar het buitenland uit te wijken om daar behandeld te worden door een tandarts met ervaring van angstige patiënten. Het klinkt naar een slechte ervaring m.b.t. inlevings vermogen van uw huidige tandarts. Ik wens u hier niet aan te vallen, doch kan me niet aan de indruk ontrekken dat u vindt dat hier in Nederland geen goede opgeleide tandartsen zijn met een flinke portie ervaring en inleving m.b.t. angstige patiënten. Ik zal uw boze droom even verstoren en zeggen dat er wel degelijk hele goede vakmensen in Nederland rondlopen die er alles aan doen om een angstige patiënt goed en vakkundig te helpen. Als u bang bent voor evt behandelingen, terwijl u 15 jaar bijna niets aan uw gebit heeft gehad, is dat zeer vervelend en begrijpelijk. Er zijn duizenden mensen ontzettend bang voor een bezoek of behandeling bij een tandarts. Dat is menselijk. Maar zeer zeker voor heel veel mensen te overbruggen of te verwerken. Ook u zou ik de tip willen geven om eens rond te neuzen naar een goede tandarts bij u in de buurt die kan omgaan met angtige patiënten. U zult zien dat Nederland veel begripvolle tandartsen kent. Jammer dat u de suggestie wekt dat dit niet zo is. Het overwinnen van angst is een belangrijk aspect om uw gebit gezond te houden. Maar dat weet u natuurlijk wel. Daarom gaat u ook regelmatig naar de controle. Het lijkt me verstandig nu al aan te geven dat u ontzettend beroerd bent voor de dag dat u eens een vervelende behandeling zou moeten ondergaan. Een begripvolle tandarts zal hier zeer zeker op in gaan. U bereidt zich dan alvast voor. U kunt gerust toegeven aan uw angst/spanning. Bedenk dat u al een flink streepje voor hebt op menig andere patiënt die al jaren niet is durven gaan. Ook niet naar een controle. Ik spreek (helaas) uit ervaring. Een Nederlandse tandarts heeft weten te bereiken dat ik nu eindelijk weer regelmatig naar de controle ga. Een kei van een Nederlandse vakkundige tandarts.

Held op sokken

reactie op held op sokken
angstige patient
Laatst gezien: 13 jaar 4 maanden geleden
door angstige patient do, 03/31/2005 - 21:26

Held op sokken, bedankt voor je reactie!

Ik denk dat er sprake is van een miscommunicatie: ik zeg niet dat ik automatisch uitwijk naar het buitenland. De poll vroeg of je bereid was om 100 km te rijden voor een goed tandarts voor angstige patienten. Mijn reactie was dat dit zeker het geval was, en indien nodig ook wel verder wil reizen. Ik wil hier natuurlijk op geen enkele wijze aangeven dat een dergelijke tandarts niet te vinden is in Nederland, enkel dat ik quote: "desnoods naar het buitenland uitwijk" unquote. Op het moment dat dit het geval is ga ik natuurlijk eerst in mijn nabije omgeving kijken wat ik van jou begrijp is uitwijken niet nodig!

Nogmaals bedankt voor je reactie, maar ik denk dat je me verkeerd begrijpt.

Ik denk het ook
admin
Laatst gezien: 2 weken 5 dagen geleden
door admin do, 03/31/2005 - 22:15

Dag boze patiënt,

Inderdaad zal er hier sprake zijn van een mis-communicatie. Mijn verontschuldiging... Toch wil ik je de raad geven er over te praten. Als je het niet doet loop je de risico vluchtgedrag te kweken op het moment dat je eens echt iets moet ondergaan. Dan wordt de stap steeds groter.

Veel succes ermee.

Held op sokken.

PS: weet eigenlijk nog niet waarom je een BOZE PATIËNT bent???

femm
Laatst gezien: 13 jaar 1 maand geleden
door femm zo, 04/24/2005 - 15:25

ik heb nee geantwoord..maar dat ligt meer aan dat ik het geld er gewoon niet voor heb.. dus de optie is gewoon nee en dan kan ik nog wel ja willen, maar dat maakt niet uit./
Ik heb nog wel geprobeerd een arts te vinden in mijn woonplaats die aangaf er goed mee om te gaan, maar dat valt me zeer tegen.. ik heb daar ook al weer in de stoel liggen janken en kreeg niet eens de kans bij te komen.. dus wat ik ermee ben opgeschoten...

vV
Laatst gezien: 7 uur 27 min geleden
door vV ma, 04/25/2005 - 09:39

@ femm: jammer dat je toch geen goede ervaring had....
Maar ze zijn er echt wel hoor!! Geduld en volhouden dus!

femm
Laatst gezien: 13 jaar 1 maand geleden
door femm ma, 04/25/2005 - 16:15

volhouden bij degene die ik heb, want vind in heerenveen maar eens een andere..dus dan maar huilen en doorbijten.. na een uur sta ik weer buiten.. ik heb eigenlijk geen andere keus..

Pagina 3 van 5