Wortelkanaalbehandeling of zenuwbehandeling

© Auteur: JW Vaartjes - Laatst gewijzigd: 07-01-2012

Een wortelkanaalbehandeling ook wel zenuwbehandeling of endodontische behandeling genoemd, is een behandeling waar vervelende en pijnlijke verhalen over worden verteld. Maar de vraag is of dit wel terecht is!

De behandeling wordt in principe onder verdoving uitgevoerd en kan vaak pijnloos uitgevoerd worden. Slechts in enkele gevallen bij een acute ontsteking of abces (dikke wang) is het niet mogelijk om volledig pijnloos te werken.

Een wortelkanaalbehandeling kan om verschillende redenen door de tandarts uitgevoerd worden. Herkenbaar is de situatie waarbij het levende deel van een tand/kies (de pulpa) ontstoken is en kiespijn veroorzaakt.

Door een wortelkanaalbehandeling te starten en het pulpaweefsel met daarin de zenuwvezels te verwijderen, kan de tandarts iemand snel van de kiespijn af helpen.

Informatie over de wortelkanaalbehandeling:

Deze informatie en/of conclusies zijn gebaseerd op de mening van de auteur, welke weer gebaseerd zijn op de huidige stand der wetenschap.

Wij onderschrijven de gedragscode van de Health On the Net Foundation Wij voldoen aan de HONcode, die staat voor betrouwbare informatie over gezondheid:
Controleer hier.

Van Leeuwen Tandartsen

Onze doelstelling is het verlenen van hoogwaardige tandheelkundige zorg in een prettige omgeving en aangename sfeer

Klik hier

mondzorgrozenburg

Vind uw glimlach terug ! Moderne tandheelkundige oplossingen kunnen weer een lach op uw gezicht brengen.0181-712022

Klik hier