Beste Lezers,
Ik heb afgelopen maandag rond 13:00 mijn verstandskies rechtsonder laten verwijderen bij de kaakchirurg i.v.m. cariës en een horizontale ligging.
De eerste dag wat pijn gehad, dag erna ging het al stukken beter, geen tot zeer weinig pijn. Ook de zwelling lijkt inmiddels zeer sterk afgenomen te zijn.
Ik zit nu met 2 problemen:
Ik heb sinds maandag zeer weinig gegeten omdat ik mijn mond nauwelijks open kon doen, ik denk zelf (grotendeels) doordat mijn wang aangehecht is. Vast voedsel zit er ook nog niet in, gezien als ik mijn kaken op elkaar zet ik 9/10x bijt op mijn wang aan de behandelde kant. Is dit gewoon even afwachten tot de hechting er uit is of heeft dit een andere reden?
Ten tweede heb ik sinds vanochtend een ietwat vies smaakje in mijn mond en wat lichte pijn, waar de pijn eerder weg was. De pijn lijkt niet erger te worden. Zou dit kunnen wijzen op een droge tandkas? Ik ben niet helemaal zeker omdat de pijn hier op het forum meestal als zeer extreem / ondragelijk word omschreven, dit is het echter bij lange na niet.
Bedankt, D020
Pijn wordt door iedereen…
Beperkte mondopening kan ook door overbelasting kaakgewrict tijdens het verwijderen...gebeurt regelmatig en soms bij langdurig aanhouden moet men de hulp v e kaak fysio inschakelen.
Misschien verstandig om te laten beoordelen maar is nu weekend dus bekijk het even hoe het zondagavond is.
Vriendelijk bedankt voor de…
Fijn weekend :)
Tegenwoordig schuiven de…