Hoi.
Ik liep afgelopen weekend met pijn bij een kies waar een kroon zit en behandeld is voor een WKB, maandag had de tandarts een foto gemaakt, ze vond de “wortels” er goed uitzien.
Ze zag wel iets klem zitten tussen de behandelde kies en de kies ernaast wat eten bleek te zijn en hierdoor was ook een gaatje ontstaan in de kies naast de kroon.
Ze heeft het gaatje gevuld, eten verwijderd en me tandvlees om de kroon heen helemaal schoon gemaakt dit bleek ook onstoken te zijn.
Ik gaf haar na de behandeling ook aan nog pijn te hebben maar dit zou volgens haar wegtrekken met een dag of 3.
Ik vroeg me af in hoeverre pijn van die ontsteking normaal is? Gister (de eerste dag na de behandeling) had ik namelijk ontzettend veel pijn zelfs pijnstillers hielpen niet.
Vandaag gaat het wel iets beter en slaan de pijnstillers beter aan, wel blijft de kroon heel erg gevoelig ik kan mijn kiezen niet op elkaar doen en mijn tandvlees is opgezet.
Ik vraag me af of dit allemaal door de behandeling komt en de tand met de kroon een flinke klap hiervan heeft gehad inclusief het tandvlees en het met de komende dagen beter zou moeten worden of dat er meer aan de hand zou kunnen zijn?
Allemaal mogelijk. Bij…