Bult na wortelkanaalbehandeling

Author:
bvdg
Posted:
di, 05/30/2023 - 21:54
Hi! Ik heb een week of 3 geleden het eerste deel van mijn wortelkanaalbehandeling gehad. Goed doorstaan, zonder verdoving laten doen gezien hij toch al afgestorven was. Nu heb ik sinds vorige week een harde bult onder de desbetreffende kies gekregen waar ik sinds afgelopen weekend ook nog een erg smerige smaak in m’n mond bij heb gekregen.

Tandarts gebeld en die zeggen dat dit geen kwaad kan en niet gevaarlijk is ( volgende week 2e deel WKB en dan word het verholpen ). Doet overigens geen pijn. Wel sinds vandaag wat gevoelig met doorslikken.

Nu lees ik op internet dat dit zsm verholpen moet worden gezien het uit kan breiden. Ik zou toch graag bevestiging willen wat het juiste is om te doen. Inderdaad afwachten of wellicht iets anders?
Tandarts_Richa…

Pas als de wkb helemaal definitief is afgemaakt kan de ontsteking over gaan. De ontsteking is zich waarschijnlijk aan het uitbreiden, vandaar de dikte. Waarschijnlijk is er een fistel waar de pus uit komt vandaar de vieze smaak. Door de pus afvloed zult u waarschijnlijk minder last hebben. Het liefst zo spoedig mogelijk de wkb af maken. Maar u heeft te maken met de agenda v uw tandarts.
di, 05/30/2023 - 23:55 Permalink
Tandarts_Richa…

Elk wkb is anders. Het is net een kerstboom met kerstballen. Hoe meer ballen (stappen in de behandeling), hoe meer het kost. Dus niet te vergelijken. Bij mij pas gedaan 700 eur. (tandartsen korting). V e client gehoord, begroting 900 eur. Maak een kopie v uw rekening, met tippex onherkenbaar gemaakt, kan ik kijken.
zo, 06/18/2023 - 23:02 Permalink