Tijdelijke vervanging bij botopbouw

Author:
Gigi..
Posted:
ma, 02/06/2023 - 19:37
Hallo allemaal,

Drie dagen geleden heb ik de operatie voor botopbouw gehad. Ze hebben hiervoor mijn verstandskiezen zowel links als rechtsonder getrokken en daar bot weggehaald.
Om dit proces te kunnen volgen zijn ongeveer een week geleden mijn voortanden getrokken en heb ik een tijdelijke vervanging in mijn mond.
Deze tijdelijke vervanging moet ik in ieder geval 4 maanden dragen. Naast het feit dat het niet ideaal eet, praat of voelt. Zien ze er ook heel anders uit dan mijn andere tanden. Ik voel me er erg lelijk door. Ik vroeg me af of iemand ervaring heeft met hetzelfde en wat ik kan doen? Kunnen ze een nieuwe prothese maken die wel mooi is, of gebruiken ze een soort standaard iets? Verder zou een brug ook nog een oplossing zijn als tijdelijke vervanging?
Tandarts_Richa…

Kleur/vorm tanden, kunnen aangepast worden, pasvorm is meestal niet lekker. Waarschijnlijk immediaat ( a la minute trekken en plaatsen) gemaakt. Dan kan je niet passen . Het is maar tijdelijk . Een brug betekent slijpen v de tanden ...dus neen niet voor tijdelijk.
ma, 02/06/2023 - 22:22 Permalink
Gigi..

Als antwoord op door Tandarts_Richa…

Dank voor de reactie! De prothese die ik nu heb staat in plaats van recht een beetje naar voren, geen idee of dit noodzakelijk is. Aankomende week heb ik een afspraak waarin deze prothese aangepast kan worden en ik mijn vragen ga stellen. Ik vroeg me nog wel af, of deze tijdelijke oplossing hetzelfde eruit ziet als de uiteindelijke implantaten die je krijgt?
En voordat mijn tanden eruit werden gehaald had ik een etsbrug die leunde op twee tanden (twee facings)
Zou een eventuele etsbrug dan wel kunnen?
za, 02/11/2023 - 22:51 Permalink
Tandarts_Richa…

De definitieve kronen pas accepteren als u tevreden bent. Dus voor het vastmaken goedkeuren. En neen stand kan heel anders dan het plaatje zijn. Etsbrug hangt af v d kwaliteit v d tanden waaraan bevestigd wordt. En niet ter vervanging v onbeperkt aantal tanden.
za, 02/11/2023 - 23:58 Permalink
Lizzydejong

Wat vervelend dat dat plaatje zo vervelend zit. Ik ben benieuwd hoe het nu gaat. Heb je inmiddels je implantaat? En kon je een beetje wennen aan dat plaatje? Ik zit nu in ongeveer dezelfde situatie als jij vorig jaar.
di, 01/23/2024 - 20:12 Permalink