Opening tussen kroon en tandvlees

Author:
Yana
Posted:
za, 02/04/2023 - 16:48
Aan de achterkant van een van mijn kronen zit een opening tussen de kroon en het tandvlees. Begin deze maand ben ik nog bij de tandarts geweest voor controle, en bij de mondhygiëniste. Het verbaast mij dat dit blijkbaar niet is opgemerkt, of kan dit geen kwaad? Uiteraard ga ik maandag bellen, maar ik maak me zorgen mede omdat het om een oude kroon gaat die voorin mijn mond zit.
Yana

Als antwoord op door Tandarts_Richa…

Bedankt voor het antwoord, uiteraard ga ik er naar laten kijken.
Begrijpt u mijn verbazing dat dit gemist is door zowel de tandarts als de mondhygiëniste?
Dit ontstaat toch niet binnen 'n paar weken?

Is dit probleem met deze oude kroon (30jaar) door elke tandarts op te lossen? Mijn "eigen" tandarts roept altijd dat hij niet aan de oude kronen komt, omdat hij niet weet wat hij eronder aantreft. Ik twijfel om die reden of ik wel bij hem terecht kan?
za, 02/04/2023 - 19:48 Permalink
Tandarts_Richa…

Pas als je het eraf haalt weet je wat eronder zit en soms zo erg dat de kies niet te redden is.Maar dat moet geen reden zijn om niet te behandelen. Als je je client maar goed voorlicht dat het fout kan aflopen. En als uw tandarts het niet aandurft vraag hem u door te sturen naar een collega die ervaring in Kr&brgwerk heeft.
za, 02/04/2023 - 23:38 Permalink