Kroon voortanden turkije-NL

Author:
MaNa
Posted:
wo, 02/01/2023 - 08:08
Afgelopen jaar heb ik mijn tanden in Turkije gedaan. De arts heeft toen aan de voorkant boven een siercom brug voor 6 tanden gemakt (ik had wel alle 6 tanden, geen gaten dus).
De brug is gebroken. Mijn tandarts in NL wilt alle 6 stukken apart doen maar vertel me elke keer het is beter als je terug naar Turkije ga. Ik heb geen vertrouw meer in de dr daar maar mijn eigen tandarts heeft me ook niet zo veel rust. Waarom durft ie niet? En is het beter zo lose stukken of een brug zoals in Turkije? De de in Turkije zei dat hij een brug maakte want met de loopt van de tijd de voortanden gaan ze wel een beetje naar achter en er is meer kans da de kronen gaan vallen. Graag jullie mening! Ik weet het niet wat ik moet doen, hier of daar. Dank!
Tandarts_Richa…

Indien de tanden gezond zijn altijd los. Beter te reinigen o.a.. Beter voor garantie terug naar Turkije....Daar heeft u toch rekening mee gehouden dat voor aanpassingen/garantie eventueel naar Turkije terug gevlogen zou moeten worden. Die tandarts weet wat eronder de kronen zit. Omdat vaak snel geboord wordt, zonder rekening met houvast te houden, worden de kronen aan elkaar vast gemaakt zodat er meer houvast gekregen wordt maar vaak helaas niet. Daarom vind ik het niet fijn om de kronen opnieuw te maken. Je weet niet wat je onder de kroon aan treft. En als het, zoals vaak, mis gaat en er een wortelkanaalbehandeling gedaan moet worden...wie is dan de boeman,....wie krijgt de schuld...ja IK. daarom liever niet tenzij je de gevolgen/kosten accepteert. En begrijpot dat kwaliteit geld kost. Wij kunnen dat niet voor Turkse tarieven.
wo, 02/01/2023 - 18:08 Permalink