Mondhygiëniste T022 dubieuze dure dieptereiniging

Author:
Parodontand
Posted:
za, 01/28/2023 - 08:06
Beste,
Ik wilde graag weten hoelang het minimaal duurt als je 16x T022 dieptereiniging wortel laat uitvoeren.
Bij mij is dus parodontitus vastgesteld na een T012 onderzoek met meerdere pockets van 6mm en de andere iets eronder. hoe vaak mag je die T012 eigenlijk gebruiken, want heb die al vaker gehad en normaal gesproken krijg je een goedkoper herbeoordeling, maar dan krijg ik te horen van nee is te lang geleden moet opnieuw, is dat geldig t\m een jaar of langer ?
Ik heb nu een rekening van 718 euro, maar ik heb maar 2x een half uur in die stoel gezeten.
Is dat überhaupt mogelijk om 16 elementen goed en zorgvuldig te reinigen in zo een kort tijdbestek ? Ze was ook meer van de tijd bezig met het schrapen met zo een haakje dan met een ultrasoon reiniger, ik voel me eerlijk gezegd belazerd en heb het ook aan haar gevraagd, maar zei zegt nee is goed schoon gemaakt, ik zei dat je nooit in een uurtje diep onder het tandvlees kan reinigen van 16 elementen met diepe pockets al helemaal niet met weinig gebruik van de ultrasoon, het deed ook absoluut geen pijn tijdens en na de behandeling helemaal niet het gevoel gehad dat er flink schoon gemaakt is onder het tandvlees en wortel. Heb het gevoel dat ze gewoon een tandsteen reiniging heeft gedaan van een uurtje die me normaal rond de 150 euro zou kosten, maar dit is dus lekker cashen om een T012 meting te doen en snel T022 codes te gebruiken, begrijp me niet verkeerd, als het echt goed schoon word gemaakt en zorgvuldig zou ik het niet erg vinden, maar had meer een behandeling verwacht van 4x 30 minuten ipv 2x 30min, dat komt neer op 500 euro per uur, wie kan me duidelijk maken of zoiets in een uur mogelijk is of dat ik eigenlijk opgelicht word.
Tandarts_Richa…

Hoe hard rijdt u in een auto.....iedereen anders als wij pons niet aan de snelheid houden. Ik ben een snelle behandelaar anderen niet. Het gaat erom dat er goed gewerkt wordt met gewenste resultaat. Misschien is het verstandig om naar de Parodontoloog te gaan. Die kan dan uw twijfel bevestigen of ontkrachten. https://www.mondzorgkosten.nl/tandartscodes/onderzoek-van-het-tandvlees…..... Kijk op mondzorgkosten.nl voor eren beschrijving v d codes. Na een jaar weer een meting om het resultaat te beoordelen.https://www.mondzorgkosten.nl/tandartscodes/grondig-reinigen-wortel-sta…
za, 01/28/2023 - 11:06 Permalink
vV

eerlijk gezegd is de chronologie mij onduidelijk. Parotraject is normaal gesproken eerste status , dan initiële behandeling (de T022 en/of T021), dan na 3 maanden nieuwe status en bepaling nazorgtraject (speciale nazorgcodes afhankelijk van zwaarte/tijdsbesteding), dan na een jaar opnieuw status/meting en bepalen vervolgbeleid. Wanneer er terugval blijkt of geen verbetering waar wel verwacht kan besloten worden (in overleg patient uiteraard) om of flapoperaties te doen op de plekken die achterblijven, of hernieuwde initiële behandeling (T022..) of wellicht verwijzing parodontoloog. Maar uiteraard alles in overleg en met uitleg. Mist dat mag de praktijk cq behandelaar daar best op aangesproken worden. en zullen ze daar iets mee moeten doen.
ma, 01/30/2023 - 12:59 Permalink