Stank en doffe pijn na Wortelkanaalbehandeling

Author:
AntjeP
Posted:
wo, 01/25/2023 - 10:31
Ik had enige weken terug heftige pijn in mijn mond/kaak en kon gelukkig volgende dag gelijk bij tandarts terecht. Na maken van foto's bleek dat ik een ontsteking had onder een kies en hij heeft direct het eerste deel van de wortelkanaalbehandeling gedaan.
Ging allemaal prima, goede verdoving, ik voelde er niets van.
Napijn viel op zich mee, alleen erg veel pijn in mijn kaak (heb half jaar geleden mijn kaak uit de kom gehad met erg veel pijn).
Na 2 weken terug voor de tweede behandeling, ontsteking was nog niet weg maar zag er rustig uit volgens de tandarts.
Dag na behandeling weer veel pijn in mijn hele rechterkant van gezicht, nek en kaak.

Het is nu ruim een week later en ik heb nog steeds veel pijn. En gister opeens een hele vieze stank en smaak in mijn mond.
Is dit normaal? Ik heb gister de tandarts gebeld en die zei nog even aankijken. Maar toen had ik nog geen stank/vieze smaak, alleen maar pijn.
Ik maak me erg zorgen dat er toch nog een ontsteking zit, of dat het misschien mijn verstandskiezen zijn. Door die constante kaakpijn kan ik niet meer echt voelen of ik nou tandpijn heb, of dat het mijn kaakgewricht is.
Tandarts_Richa…

Verstand kies of WKB zijn natuurlijk twee verschillende zaken. Ik neem aan dat uw TA, het al beoordeeld heeft. Na een wkb geef ik altijd aan dat de pijn de eerste 3 dgn zelfs kan verergeren maar dat het na 7 dgn ver weg moet zijn. zo niet terug gaan en laten beoordelen.
do, 01/26/2023 - 11:15 Permalink
AntjeP

Als antwoord op door Tandarts_Richa…

Bedankt voor je reaktie. Tandarts gebeld en ik moet afspraak maken om verstandskiezen te laten verwijderen bij kaakchirurg. Het is niet zeker of er daar ook een ontsteking zit, maar ze moeten er zowiezo uit. Ik ga ook nog even kaak fysio bellen over de kaakpijn om te checken of de discus niet weer uit de kom is.
do, 01/26/2023 - 15:46 Permalink