Gaatje in tandvlees

Author:
Maartennn
Posted:
vr, 09/30/2022 - 08:56
Hallo allemaal,

Al een lange tijd ben ik fanatiek bezig met het schoonmaken en bijhouden van mijn tanden. Iedere dag ga ik met ragertjes tussen mijn tanden en ga ik 2x per jaar naar de tandarts/mondhygiëniste.

Bij het gebruik van de ragers (GUM) kwam ik doorgaans wat moeilijk tussen de laatste hoektand. Wanneer ik van de buitenkant van de mond met een rager tussen de tanden ga, kom ik aan de binnenkant onder het tandvlees uit. Soms gaat het wel goed en kom ik 'gewoon' tussen de tanden uit, soms onder het tandvlees. Vaak zag ik de rager zichtbaar door het tandvlees heen, tot gisteren. Gisteren was het moment dat deze door het tandvlees ging waardoor er een gaatje is ontstaan. Dit baart mij enigszins zorgen omdat het mij (uiteraard) niet de bedoeling lijkt. Ter verduidelijking heb ik een afbeelding geüpload, zie onder.

Moet ik mij hier druk over maken? Wat is de oorzaak hiervan en moet ik hier iets aan laten doen?

Met vriendelijke groet,

Maarten
Attach
Tandarts_Richa…

Als het tandvlees ontstoken en opgezet is , is het moelijker om ertussen te komen. Naarmate men , elke dag, goed reinigt zal de zwelling minder worden waardoor het makkelijker zal worden ertussen te komen. U bedoelt het blauwe puntje??. Dat lijkt mij niet de bedoeling. Maak een afspraak bij de mondhygiënist voor instructie/beoordeling. Ook de hoektand laten beoordelen. Ik ben meer een voorstander v ragers en stokers. Maar Gumpick is beter dan niets.
vr, 09/30/2022 - 10:55 Permalink