Pijn

Author:
Marseille
Posted:
di, 06/28/2022 - 01:18
Hallo,
Vorige week maandag kwam ik erachter dat ik een gaatje had. Afspraak gemaakt met de tandarts voor vandaag. Echter donderdag begon het zo pijn te doen dat ik een afspraak maakte bij de nood tandarts. Die heeft geboord en vulling erin gedaan. Vrijdag weer gebeld vanwege de hevige pijn die ik nog voelde, blijkbaar een ontsteking, zaterdag heb ik antibiotica mee gekregen waarvan ik me binnen 48 uur beter zou moeten voelen. Vanochtend een wortelkanaalbehandeling gehad door mijn eigen tandarts, die gaf aan tegen de pijn niets te kunnen doen en heeft Tramadol voorgeschreven. Ik heb ondertussen een hele hevige pijn waardoor ik niet kan slapen en eten. Wat moet ik nu doen? Bij de nood tandarts vandaag werd ik weggestuurd. Ik moet de antibiotica afwachten maar de pijn is vreselijk hevig. Wat kan ik het beste doen?
Tandarts_Richa…

AB kuur begint pas na 2-3 dgn te werken maar schrijf ik nooit voor. Het is meestal voldoende de oorzaak, ontstoken zenuw, te behandelen. Onderdrukt maar haalt de oorzaak niet weg. Is geen pijnstiller. Is de WKB afgemaakt of alleen gestart. Ik zeg altijd: de eerste drie dgn na behandeling, endo start of afmaken, kan de pijn oplopen. Dat kan je proberen te onderdrukken met pijnstillers, werkt helaas niet altijd. Paracetamol is meestal voldoende. Zo niet en indien er geen maag problemen zijn of bloedverdunners gebruikt wordt: ibuprofen bruis 600mg in combinatie met paracetamol 500. Tramadol schrijf ik meestal niet voor. Niet v alles door elkaar en dosering niet overschrijden. Verder geduld houden en lijdzaam ondergaan. Volg de aanwijzingen v d prtofessionals.
di, 06/28/2022 - 06:34 Permalink