Klikgebit of kunstgebit bij osteoporose

Author:
saskiairmgard6…
Posted:
ma, 05/16/2022 - 19:36
Ben vandaag bij m'n tandarts geweest en krijg een kunstgebit aangemeten. Liever zou ik kiezen voor een klikgebit maar daarvoor heb je een goede reden nodig volgens haar. Althans, indien je, vanuit de basisverzekering, iets vergoed wilt krijgen.
Nu heb ik ook osteoporose en vraag me af wat beter is in dit geval. Een kunstgebit schijnt de kaak nog sneller te doen slinken. Maar voor een klikgebit heb je botmassa nodig voor de implantaten. Ik ben nog niet met medicatie, voor de osteoporose begonnen. Omdat deze medicijnen ook van invloed zijn op de botaanmaak vraag ik me af of het dan niet beter is om nu een klikgebit te laten plaatsen. Heeft iemand hier ervaring mee en/of een antwoord op?
Tandarts_Richa…

https://www.tandarts.nl/forum/tandheelkunde/behandelingen/osteoporose
Uw tandarts heeft gelijk. Maar ik zie tegenwoordig dat vaak al heel gauw na het trekken v d tanden en kiezen implantaten op kosten v d basisverzekering door gecontracteerde implanteurs wordt geplaatst. Bezoek uw kaakchirurg/implanteur en vraag advies. De kaak slinkt harder en implantaten kunnen vaak uitkomst bieden. Maar is dat een argument voor de zorgverzekeraar???. In het verleden niet. Nooit geschoten nooit raak. Voor de duidelijkheid : is dit een vervanging v e bestaande prothese. Of wordt het uw eerste noodprothese? waarbij nog tanden en kiezen getrokken moeten worden..
ma, 05/16/2022 - 21:46 Permalink