Apexresectie

Author:
Meisje91
Posted:
wo, 01/12/2022 - 19:10
Donderdag 6 januari heb ik een apexresectie gehad. Deze verliep moeizaam omdat mijn kaakbot erg breed schijnt te zijn bij de een-na-laatste kies waar dit niet gebruikelijk is. Maar goed, behandeling is gelukt. Nu 6 dagen later heb ik nog best last van zwelling en bij vlagen wat pijn. Maandag zijn de hechtingen eruit gehaald omdat me die enorm irriteerden richting de wang en heel erg trokken. De kaakchirurg heeft de wond bekeken en zei dat mocht het dikker worden, ik woensdag weer moest bellen voor antibiotica kuur gezien hij niet wist of het zwelling was of ontsteking. De opening blijft wat onrustig en naar mijn idee zette dit ook wat op dus vandaag gestart met antibiotica. Mijn vraag is moet ik mij zorgen maken? Ik heb geen verhoging/gloeiende wang/gebonk maar wel een ontzettende drukgevoel in mijn kaak. De wond is ook nog een beetje open, daarachter wel wit voor zover ik kan zien en bloedt niet. Ik ben morgen 38 weken zwanger en het laatste wat ik wil is met kiespijn bevallen of in het kraambed liggen 😢

Ohja; de ene foto is met hechting (zondag) en de andere zonder (vandaag)
Attach
Meisje91

Vandaag nogmaals ter controle geweest. KC maakt zich geen zorgen om de wond en het tandvlees. De kies is na de behandeling gevoelig geworden met kauwen/tikken, noemde dit ook naar KC maar die vind het niet raar. Hoe lang duurt zoiets? Snap dat het juist gevoelig wordt na zo’n behandeling, zeker gezien ze moeilijk door m’n kaakbot heen kwamen…
vr, 01/14/2022 - 19:16 Permalink
Tandarts_Richa…

Gelukkig bevestiging v d KC. Dat een naburig kies gevoelig wordt gebeurt vaak afhankelijk v hoe moeilijk de ingreep is geweest en hoe dicht bij de zenuw. Hoe lang nog....Sorry dat is niet te zeggen. Het kan een tijd?? duren. Maakt u zich geen zorgen en bij twijfel altijd laten nakijken.
vr, 01/14/2022 - 22:39 Permalink
Meisje91

Als antwoord op door Tandarts_Richa…

Bedankt. Het is niet een naburig kies, het betreft de kies die is behandeld. De laatste kies op het plaatje… Ik had voorheen geen pijn met kauwen etc maar kreeg wat zeurende pijn wat werd verklaard door een ontsteking. Nu na de behandeling is de kies juist gevoelig met kauwen, ik lees hier wisselende verhalen over maar ben er niet rustig onder. Moest me volgende KC geen zorgen maken, maar hij voelt de pijn niet die bij vlagen toch opspeelt en hoeft ook niet binnenkort te bevallen 🤷🏼‍♀️ Daarnaast is er een gedeelte gevoelloos, paar tanden ervoor en gedeelte lip/kin, dit kon weken/maanden duren?
za, 01/15/2022 - 13:30 Permalink
Tandarts_Richa…

Dit kan lange tijd duren maar hoeft niet. Hoe lang duurt het voordat je van, bijv een zware knie operatie die je gehad hebt, hersteld bent. Nou voor een kies is dit een zware operatie. Het gebied onder de kies is geopereerd. Er komt druk op de kies en dat werkt door tot het gebied onder de kies.....druk maar op een operatie wond...ja gevoelig. In zwangerschap niet twee maar 4x pd poetsen en heel belangrijk ook een rager of stoker gebruiken tussen alle tanden en kiezen min. 1xpd. Tong schoonschrapen/poetsen bij elke poetsbeurt.
za, 01/15/2022 - 15:18 Permalink
Meisje91

Fijn, bedankt voor de snelle reactie. Stelt me weer iets gerust. Is het wijsheid om het gebied nu wel of niet mee te poetsen? Mocht de eerste week namelijk niet, weet nu niet of ik er goed aan doe om aan de wond te komen en zeker 4x daags…?
za, 01/15/2022 - 15:35 Permalink