knarsbitje problemen

Author:
Pranja
Posted:
za, 11/20/2021 - 12:29
Ik heb sinds een maand een knarsbitje boven tegen knarsen en klemmen. Ik vraag e echt af of het wel goed zit allemaal. Ten eerste zijn mijn tanden en kiezen boven gevoeliger geworden aan de zijkanten. Is dit normaal of wordt het glazuur beschadigd door het in en uit doen van een bitje?
Verder heb ik het idee dat mijn tanden een soort van slijten omdat ik nog steeds een beetje knars en klem en mijn onderkaak niet word beschermt. Daar is het ook gevoeliger. Het is een hard bitje en het was de enige die mijn tandarts aanbood. Is dit normaal? Ben bang dat mijn gebit er juist op achteruit gaat.
Tandarts_Richa…

Als het goed is dan is er geen beschadiging. Je gebruikt het juist om verder slijtage te voorkomen.Het is gebruikelijk, maar er kan van afgeweken worden, om een boven " bitje" te maken. gevolg in het begin kan spierpijn en gevoeligheid v d tanden zijn. Maar bij twijfel laat het beoordelen door diegene die het gemaakt heeft. Slijtage is juist minder omdat het "bitje" zachter is dan uw tanden/kiezen. Het is voldoende om alleen een boven "bitje" te maken.
za, 11/20/2021 - 18:40 Permalink