Spierpijn na trekken verstandskies

Author:
Nobi
Posted:
zo, 11/07/2021 - 00:34
Inmiddels ruim 1,5 week geleden is mijn verstandskies getrokken bij de kaakchirurg. Mijn wortel groeide in mijn zenuw waardoor ze gekozen hebben om het laatste stukje van de wortel te laten zitten. Het herstel verloopt moeizaam. Na 4 dagen had ik het idee dat het ontstoken begon te raken, ik had een zeer vieze smaak in mijn mond en de pijn nam toe in plaats van af. Door veel te spoelen met water en zout met een spuitje is dat inmiddels veel beter. Toch hou ik nog steeds veel last van de plek. Na 2 dagen veel praten heb ik nu een pijn die lijkt op spierpijn en een beurs gevoel rond mijn kaak. Met name als ik lach of mijn mond verder open doe.

Is dit inderdaad spierpijn of kan het zijn dat er toch een ontsteking dieper ligt? Of is er iets anders wat deze pijn kan verklaren?
Tandarts_Richa…

Als de KC flink bezig is geweest dan kunnen de spieren een opdonder hebben gehad met spierpijn tot gevolg. Ook het kaakgewricht. Dit kan een flink tijd duren voordat het ongemak over is. Naweeën door het trekken kunnen soms zelfs 3-4 wkn duren. Soms ook met hevige pijn gepaard. Als u te vroeg gespoeld heeft, nooit spoelen de eerste dag, dan kan een alveolitis ontstaan doordat het bloedstolsel weg gespoeld wordt.. "Alveolitis, ofwel een dry socket of droge tandkas, is een ontsteking van de holte waar eerst een tandwortel zat. Deze vervelende complicatie kan optreden na extractie of het trekken van een tand, meestal een (ontstoken) verstandskies. De aandoening is zeldzaam, maar kan erg pijnlijk zijn". Laat het door uw Tandarts beoordelen.
zo, 11/07/2021 - 14:18 Permalink
Nobi

Bedankt voor je reactie. Vanochtend was het helemaal gezwollen dus toch maar met de KC gebeld. Hij verwacht dat er toch een ontsteking zit en heeft een AB kuur voorgeschreven. Ik heb wel 4 dagen gewacht met spoelen dus ik denk dat dat niet te vroeg was. Ik hoop dat dat gaat helpen.
zo, 11/07/2021 - 16:44 Permalink